UniCredit Global Transaction Banking přichází s první virtuální bankou ve střední a východní Evropě

UniCredit Global Transaction Banking přichází s první virtuální bankou ve střední a východní Evropě.

UniCredit Global Transaction Banking přichází s první virtuální bankou ve střední a východní Evropě.

 – Virtuální banka nabízí dalším finančním institucím možnost expanze na nové trhy za nákladově příznivých podmínek.
 – V současné době se plánuje rozšíření do dalších zemí střední a východní Evropy. Dnes je služba dostupná v Rakousku, Maďarsku, České republice a na Slovensku.

Virtuální banka skupiny UniCredit Group je první produkt v oblasti platebního styku fungující na principu tzv. white labelling – nabízí jiným bankám možnost prezentovat se jako virtuální banky v lokálních clearingových systémech na třetích trzích. Virtuální banka přináší bankám, které ji využívají, konkurenční výhodu, protože jim umožňuje nákladově velmi výhodnou expanzi do regionu střední a východní Evropy. Finanční instituce mohou jejím prostřednictvím působit pod vlastními značkami, aniž by byly na daném trhu fyzicky přítomné.

Bankovní síť skupiny UniCredit Group díky znalostem a zkušenostem ve střední a východní Evropě nabízí těmto finančním institucím a jejich klientům neomezený přístup do platebních a clearingových systémů v Rakousku, Maďarsku, České republice a na Slovensku. Další rozšíření do Polska, Rumunska a Bulharska se uskuteční do konce roku 2008.

Skupina UniCredit a uživatelské banky v rámci této služby poskytují svou platební infrastrukturu primárně firemní klientele. Virtuální banka umožňuje otevření neomezeného počtu účtů pro potřeby klientů, zpracování tuzemského platebního styku a informování o zaúčtování transakcí téměř v reálném čase prostřednictvím elektronických výpisů (MT940, MT942) se strukturovanými detaily. Produkt přitom přináší i další výhody. Uživatelské banky mohou realizovat svou vlastní cenovou politiku a prostřednictvím lokálních bank skupiny UniCredit mohou svým klientům poskytnout specifické služby (jako např. vystavování bankovních záruk, dokumentární obchody atd.).

Díky výhodám Virtuální banky budou uživatelské banky vždy o krok před konkurencí. Svým klientům nabídnou služby v oblasti vedení účtů, platebního styku a cash managementu, které rozsahem a kvalitou uspokojí lokální potřeby mezinárodní firemní klientely ve střední a východní Evropě.