Účet u Poštovní spořitelny je možné dětem otevřít už od narození

PRAHA, 3. prosince – Poštovní spořitelna poskytuje od 1. prosince možnost otevřít účet již od 0 let věku. Jde o inovovanou verzi účtu Mini, který byl doposud poskytován pouze klientům starším deseti let. Prvním klientem se stal třítýdenní Jáchym Novák, jemuž jeho otec založil účet hned 1. prosince ráno.

Nový účet Mini mohou svému potomkovi založit rodiče nebo jiní zákonní zástupci kdykoli po jeho narození. „Účet bude veden na jeho jméno a se všemi výhodami účtu Mini, ale obsluhovat ho bude moci klient sám až dosáhne věku deseti let. Do té doby je veškeré zacházení s prostředky na účtu výhradně v rukou zákonných zástupců a stejně tak pouze jim jsou pravidelně zasílány výpisy z účtu,“ uvedl Libor Svoboda, ředitel vývoje produktů.

Po dosažení deseti let věku Poštovní spořitelna mladému klientovi automaticky vydá Maxkartu, kterou již pak může sám používat. Výpisy z účtu pak budou přicházet zároveň jemu i zákonnému zástupci.

„S účtem Mini získají malí klienti úročení zůstatku 2 %, tedy mnohem více než na běžných účtech,“ upřesnil Libor Svoboda. Mladí klienti se také automaticky a zdarma stávají členy klubu Čtyřlístek, s nímž získají slevu nebo vstup zdarma do mnoha kulturních institucí, muzeí, zoologických zahrad a podobně.

„Účet Mini je také příspěvkem Poštovní spořitelny k finančnímu vzdělávání. Mladí klienti se s ním mohou naučit spravovat si své finance, zacházet s platební kartou nebo si vyzkoušet elektronické bankovnictví,“ doplnil Libor Svoboda.

Účet Mini byl prvním účtem pro mladší 15 let na českém bankovním trhu. Teprve po jeho uvedení začali podobné účty uvádět i konkurenti. V současnosti vede Poštovní spořitelna více než 75 tisíc účtů pro mladé (Junior i Mini), což představuje růst o 24 procent jen od počátku roku.

Poštovní spořitelna sleduje cíl stát se do deseti let jedničkou na trhu. Právě mladí klienti tvoří v tomto ohledu velký potenciál. Poštovní spořitelna se jim snaží vyjít vstříc a poskytnout jim ty služby, které potřebují a očekávají. Proto jsou produkty pro mladé neustále upravovány a vylepšovány tak, aby splňovaly požadavky opravdu všech klientů.