Tým profesionálů pro správu pohledávek má Česká spořitelna v Ostravě

Profesionalita a úzká specializace je při správě pohledávek klientů zásadní. Česká spořitelna proto 3. září 2009 otvírá v Ostravě klientské telefonní centrum specialistů, kteří se budou věnovat klientům se zpožděnou splátkou úvěru. Klientům připomenou jejich platbu prostřednictvím SMS, emailu nebo telefonicky. Banka tímto krokem centralizuje péči klientům, kteří zapomněli poslat splátku v termínu, z pobočkové sítě do jednoho bodu a zároveň vyškolením profesionálního úzce specializovaného týmu zlepšuje službu klientům. Otevření call centra podpoří také zaměstnanost v regionu, protože do konce roku přijme 150 pracovníků.

„Slavnostní otevření je vlastně posledním krokem našeho dlouhodobého záměru. Uvědomovali jsme si totiž, že proces upomínání roztříštěný v pobočkách není ideální a je potřeba jej centralizovat a specializovat. Navíc tak uvolňujeme ruce pobočkovým zaměstnancům pro každodenní služby klientům,“ vysvětlila prvotní impuls vzniku centra Daniela Pešková, ředitelka úseku zpracování obchodů České spořitelny. „I když jsme o sestavení tohoto ostravského týmu rozhodli už před světovou ekonomickou krizí, nyní se ukazuje, že rozhodnutí bylo správné, a v současné ekonomické situaci je to o to více potřebné, protože trh očekává nárůst nesplácených úvěrů,“ dodala Daniela Pešková.

Hlavním cílem klientského centra pro restrukturalizaci je připomenout termín splátky, protože klienti nemusí mít nastavený trvalý příkaz a na lhůtu mohou zapomenout. Jedna SMS, telefonát či email stačí k tomu, aby se opět vrátili do řádného splácení. Pracovníci centra se ale budou věnovat i klientům, kteří se mohou dostat či dostanou do problémů se splácením. Pokusí se s klienty, kteří chtějí situaci řešit, najít společné východisko z nastalé situace. Telefonické klientské centrum bude k dispozici klientům v pracovní dny.

Pro realizaci samotného centra byl důležitý výběr místa. Banka chtěla vybrat region s nízkou nabídkou pracovních míst a přitom s výběrem možných zaměstnanců, kteří jsou ochotni pracovat na směnný provoz, tedy například město s univerzitou. S výběrem vhodné lokality pomohla společnost Czechinvest a konečný výběr padl na Ostravu, která je z tohoto pohledu ideálním místem. Není to poprvé, kdy v regionu s vysokou nezaměstnaností Česká spořitelna vytváří velký počet pracovních míst , stejný krok udělala při otevření klientského call centra v Prostějově či při přesunu některých činností např. do Kladna, Jihlavy, Berouna či Brna.