Tuzemské B2B obchodování vzrostlo v průměru o 40 procent

Až 30 procent může v průměru firma ušetřit pokud poptává zboží přes internetová tržiště. Rychle rostoucí popularitu tohoto způsobu obchodování registrují česká B2B tržiště i na raketových nárůstech aktivních uživatelů. V loňském roce zaznamenalo internetové tržiště ABC Českého Hospodářství zvýšený zájem nejen ze strany výrobních firem a obchodních společností, ale také běžných lidí a domácností.

PRAHA, 07. února 2006 – Loňský rok byl ve znamení raketového nárůstu B2B obchodování. Nejstarší české internetové tržiště ABC Českého Hospodářství meziročně zaznamenalo nárůst obchodování v průměru o čtyřicet – v některých oblastech až o 60 procent. Podle odborníků je důvod rychlých nárůstů jednoznačný: Výrazná úspora nákladů při nakupování – v průměru o 30 procent – jednoduchá obsluha zakázky a reklama zdarma v případě nabízených služeb.

V některých oblastech registrujeme nárůst až o dvě třetiny – týká se to především zabezpečení. Oproti stejnému období loňského roku šel výrazně nahoru také zájem o dárkové předměty a překvapivě také o jídlo a nápoje. Skoro o polovinu se zvýšilo obchodování v oblasti telekomunikací. Nicméně zájem o tento druh nakupování se během posledního roku objevil nejen u firem, ale také u běžných lidí, vysvětlila Lucie Vojtová, projektová manažerka internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Zájem jednotlivců odborníci vysvětlují dvěma faktory: Výrazným ušetřením nákladů a získáváním informací o dodavatelích úplně zdarma. Zadat do systému poptávku totiž nestojí žádné peníze. Největší zájem registruje ABC Českého Hospodářství především o komodity související se zařízením domácnosti – a to počínaje okny, dveřmi, střechami, stavebním materiálem, až po veškeré stavební práce. Zájem je také o cateringové služby, odívání a textil či odvětví sportu, kultury a cestování.

Je zřejmé, že hysterie způsobená splasknutím dotcom bubliny a následná nedůvěra v obdobné druhy obchodování skončila. Běžný člověk už ví, že nákupy přes internet vyjdou levněji, než v kamenných obchodech – firmy si uvědomují, že B2B obchodování má obdobné výhody. Je jednoduché na ovládání a finanční úspora značná, vysvětlil Pavel Šťovíček, ředitel konzultační a technologické společnosti Logos, která se zabývá systémovými integracemi.

Výhoda internetového obchodování spočívá i v jednoduché možnosti získat dodávky zboží ze zahraničí. Klient si tak z přehledného systému vybere maximálně vyhovující nabídku. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet zakázek – tedy poptávek a nabídek – registruje B2B tržiště ABC Českého Hospodářství ze zemí jako je Francie, Německo, Velká Británie, Španělsko. Velmi dobře se rozjíždí touto formou i obchod se Spojenými státy nebo Ruskem.

Ceny v tržišti se navíc mění poměrně rychle. Samozřejmě v případě tržiště neexistují hranice a zahraniční poptávka se dá sehnat stejně snadno jako tuzemská. V letošním roce jsme se rozhodli expandovat na Slovensko a to z několika důvodů: Tamní daňová politika je velmi příznivá a zároveň mezi českými a slovenskými dodavateli a odběrateli neexistuje jazyková bariéra – to i v dnešní době ještě hraje roli, uzavřela Lucie Vojtová z ABC Českého Hospodářství.