Trvalý růst vytváří kvalitní základ pro lepší řešení správy majetku

Sdělení předsedy výkonné rady

Dick Okhuijsen, Předseda výkonné rady ING ČR/SR

Trvalý růst našich obchodů v České republice vytváří kvalitní základ poskytovat lepší řešení správy majetku pro naše klienty.

  • Celková aktiva životního pojištění vzrostla o 13,6 %
  • Nárůst počtu nových klientů penzijního fondu ING o 20,8 %
  • Podílové fondy a spoření – vynikající výkonnost způsobila trvalý nárůst
  • ING strategie je zaměřena na správu bohatství
  • Distribuční kanály
  • Změny v obchodní službě založené na 3 pilířích

Životní pojištění: solidní nárůst

Zaměření ING na existující obchod kombinovaný se striktní nákladovou disciplínou přispělo k dobrým výsledkům ING v roce 2004.

  • Celková aktiva vzrostla o 13,6 % na 26.6 mld. Kč
  • Nárůst počtu uzavřených smluv o 7,3 % na 368 584
  • Nárůst aktiv ve správě o 14,3 % na 24,9 mld. Kč
  • Nárůst hrubého předepsaného pojistného o 5,9 % na 5,33 mld. Kč
  • Nárůst upraveného hrubého zisku o 6,8 % na 1,03 mld. Kč

Pojišťovna ING dosáhla zvýšení celkových aktiv o 13,6 % na 26,6 mld. Kč. Počet smluv vzrostl o 7,3 % na 368 584 a hrubé předepsané pojistné se zvýšilo o 5,9 % na 5,33 mld. Kč. Pojišťovna ING získala v kategorii životního pojištění ocenění MasterCard Banka roku 2004 za produkt Dočasné životní pojištění.

Penzijní fond: rychlý nárůst

  • Nárůst počtu nových klientů o 20,8 % na 355 337.
  • Nárůst aktiv ve správě o 34,4 % na 11,9 mld. Kč.
  • Nárůst upraveného hrubého zisku o 17,1 % na 377.6 mil. Kč

Počet nových klientů se zvýšil o 20,8 % na 355 337. Penzijní fond ING zaznamenal výrazný nárůst aktiv ve správě, a to o 34,4 % na 11,9 mld. Kč. Penzijní připojištění ING získalo v roce 2004 ocenění Zlatá koruna a penzijní fond ING se stal držitelem ocenění MasterCard Banka roku 2004 v kategorii penzijních fondů.

Podílové fondy a spoření: vynikající výkonnost způsobila zvýšený nárůst

  • Nárůst aktiv ve správě u podílových fondů o 41 % na 3,634 mld. Kč
  • ING Český akciový fond byl za svou vynikající výkonnost v posledních třech letech oceněn ratingem 5 hvězdiček agenturou Morningstar
  • ING Český akciový fond zakončil rok 2004 s výnosem 50,8 %, čímž překonal svůj loňský vynikající výnos 39 %
  • ING Český fond obligací, který získal od agentury Morningstar rating 3 hvězdičky, se zařadil mezi prvních 35 % nejvýkonnějších obligačních fondů z rozvojových trhů

Správa majetku: ucelená škála produktů správy aktiv

Cílem ING je být vůdčím, globálním, proklientským, inovatiním a cenově dostupným poskytovatelem finančních služeb prostřednictvím komunikačních kanálů dle preference zákazníků.

Strategií ING je dosáhnout trvalého růstu a zároveň zachovat trvalou výnosnost.

Strategie ING se zaměřuje na to získat vedoucí postavení mezi správci aktiv. Což znamená poskytovat klientům plně kvalitní a fundovaný servis prostřednictvím profesionální obchodní služby, která nabízí vysoce kvalitní produkty odpovídající potřebám klientů.

Součástí ING strategie je nabízet širokou škálu produktů správy aktiv, tak aby byly uspokojeny individuální potřeby každého klienta, a to prostřednictvím:

  • Krátkodobých investic: spořící účet
  • Střednědobých investic: podílové fondy
  • Dlouhodobých investic: životní pojištění a penzijní připojištění

Komunikační kanály

ING poskytuje své produkty prostřednictvím následujících distribučních kanálů:

  • Poradci pro finanční plánování – primární distribuční kanál zajišťující vysoce profesionální servis
  • Brokers – kanál zaměřený na individuální přístup a dlouhodobé vazby pod profesionálním vedením
  • Externí partneři – spolupráce s vybranými společnostmi
  • Přímý kanál – internet a telefon

ING rovněž drží svou vedoucí pozici na trhu zaměstnaneckých výhod zaměřených na velké a střední podniky.

Změny v obchodní službě založené na 3 pilířích

ING Česká republika je první společností v rámci ING Group, která nastartovala systém změn týkajících se obchodní služby. Právě probíhající proces je výsledkem přeměny českého trhu z takzvané „zelené louky“ na vyspělejší trh. Nedávné změny vedly ING k přizpůsobení svého profesionálního přístupu vnějším podmínkám.

Nový model vedení poradců pro finanční plánování obchodní služby ING je založen na 3 pilířích.

  1. HR napomáhá další profesionalizaci v náboru, proškolení, výběru a talent management.
  2. Profesionální metody řízení aktivit a výkonů
  3. Odpovídající motivace a systém odměn napomáhají ING v budování širokého portfolia klientů a zároveň dávají poradcům pro finanční plánování důvod ke spokojenosti.

Všechny tři zmíněné pilíře velmi silně podporují poradce pro finanční plánování:

  • Vytváří konkurenčního prostředí při náboru kvalitních poradců
  • Motivuje stávající poradce s velkým potenciálem
  • Dává poradcům s nízkou produktivitou důvod ke zlepšení
  • Vytváří pozitivní atmosféru v obchodní službě

Sponzoring

V roce 2004 finanční skupina ING pokračovala v podpoře českého národního fotbalového týmu.

Společenská odpovědnost je významnou součástí strategie ING. ING má vždy zájem na zlepšení ekonomického a sociálního prostředí v každé zemi, kde působí. K tomu, aby napomohla zlepšení ekonomického a sociálního prostředí ING nabízí vládám své zkušenosti, aby jim pomohly vyřešit výzvy, které jsou před nimi. V České republice je penzijní reforma jedna z klíčových ekonomických a sociálních výzev, které musí české vlády vyřešit. ING se svou 150letou zkušeností v penzijním sektoru chce pomoci v řešení tohoto problému tím, že vytvořila unikátní penzijní systém, který řeší většinu otázek, které vyplynuly z nynější penzijní situace.