Tři čtvrtiny studentů si při studiu vydělávají

Ze zářijového průzkumu ČSOB vyplývá, že 73 % českých studentů hledá možnost přivýdělku při studiu. Kromě brigád se najdou také studenti, kteří mají práci na poloviční, nebo i celý úvazek - mezi vysokoškoláky je jich téměř čtvrtina. Většina studentů také dostává kapesné od rodičů. Více než polovina studentů ale měsíčně utratí neméně než 2 000 korun.

Více než polovina středoškoláků si přivydělává na brigádách. Mezi vysokoškoláky se jedná dokonce o 63 %. Téměř čtvrtina vysokoškoláků během svého studia již má zaměstnání. Většina z nich pracuje na poloviční úvazek, ale celých 5 % již kromě studia i pracuje 40 hodin týdně. „Tento průzkum tak ukázal, že si studenti uvědomují, že jim brigády a práce přinesou nejen peníze na jejich aktuální potřeby, ale i cenné zkušenosti. Praxe se jim po ukončení studia bude při hledání zaměstnání hodit,“ uvedla k průzkumu Irena Zatloukalová, specialista externí komunikace ČSOB.

Průzkum ČSOB ukázal, že tři čtvrtiny studentů středních škol dostávají od rodičů kapesné do výše 2 000 korun. Vysokoškolákům rodiče přispívají více. Kapesné do výše 2000 korun od svých rodičů dostává 42 % vysokoškoláků. Dalších 30 % z nich dostává kapesné do 4 000 korun.

„Výzkum také ukázal, že studenti středních škol vystačí s kapesným od rodičů. Brigádu nebo práci si při střední škole vůbec nehledá téměř 40 % studentů. Je však pravda, že ve více než 60 % případů středoškoláci měsíčně utratí částku nižší než jeden tisíc korun. Kapesné od rodičů – nejčastěji právě v této výši – pokrývá všechny další náklady na středoškolský život,“ komentovala výsledky výzkumu Irena Zatloukalová, specialistka externí komunikace ČSOB. „Se vstupem na vysokou školu nerostou pouze nálady na ubytování a stravu, ale i na dopravu, koníčky, materiály do školy, ale i zábavu se spolužáky. Rodiče všechny tyto náklady kapesným nepokrývají,“ dodala Irena Zatloukalová. Vysokoškolákům také rostou měsíční výdaje. 37 % vysokoškoláků utratí více než 5 000 korun měsíčně.

Průzkum chování studentů si ČSOB zadala u agentury Stem/mark. Dotazování probíhalo během září 2009 po celé České republice.