Tlak na české spotřebitele ze strany slovenských podvodníků narůstá

[Tisková zpráva] Koncem letošního září SOS – Sdružení obrany spotřebitelů, o.s jako první varovalo před společností Online Investment Group Ltd. Tato společnost, provozující server www.ms-2010.sk, nyní stupňuje svůj tlak na podvedené uživatele internetu a vynucuje si uhrazení neoprávněných faktur dalšími výhrůžkami. S tím však SOS zásadně nesouhlasí a proto dnes podalo jménem všech poškozených trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu.

Společnost Online Investment Group Ltd., jak jsme již informovali, požaduje zaplacení poplatku ve výši 39,95 Euro za to, že zákazníci měli údajně uzavřít smlouvu a na základě ní získat přístup na internetové stránky s fotbalovými informacemi. Podvedení uživatelé však pouze vyplnili formulář k registraci v domnění, že soutěží o LCD televizory a v dané chvíli nebyli relevantně informováni a fakticky ani netušili, že by si měli registrací objednat placenou službu.

„Do dnešního dne se na SOS obrátily desítky zoufalých zákazníků s tím, že jim společnost zaslala fakturu a vyhrožuje jim dalšími poplatky a pokutami,“ říká Jan Votočka, mluvčí SOS a doplňuje: „Počet poškozených neustále narůstá, a proto dnes SOS mimo jiné společnost oficiálně vyzvalo ke zdržení se protiprávního jednání a podalo na ni jménem podvedených hromadné trestní oznámení.“

Společnost však využívá toho, že někteří zákazníci pod tlakem jejích upomínek podlehnou a raději zaplatí, a proto své výhrůžky neustále stupňuje. Nyní kromě částky necelých 40 Euro začala s rozesíláním faktur zvýšených o smluvní pokutu až o 15 Euro a úroky z prodlení. SOS však apeluje na všechny poškozené, aby zachovali klid, nenechali se těmito výhrůžkami vystrašit a rozhodně nic neplatili! 

„Zákazník neučinil skutečný a vážný projev vůle směřující k uzavření daného smluvního vztahu. Taková smlouva vůbec nevznikla a tudíž není možné po údajných zákaznících cokoliv požadovat. Daná společnost využívá praktik, které byly již v minulosti popsány a praktikovány jinými společnostmi. Tyto praktiky jsou postaveny především na psychologickém nátlaku na spotřebitele,“ říká Mgr. Tomáš Palla, právní spolupracovník SOS, který zákazníky závěrem uklidňuje: „Takovéto výhružky však většinou zůstávají nenaplněny a společnost tak patrně zůstane pouze u mimosoudních upomínek, na které je nejlepší nijak dále nereagovat.“

 Kam se mohou další poškození obrátit?

•    SOS–Sdružení obrany spotřebitelů, o.s. – kontaktní osoba: Miroslav Huml, email: huml@spotrebi­tele.info

•    Evropské spotřebitelské centrum ČR – esc@coi.cz, tel.: 296 366 155