TietoEnator nabízí instantní internetovou banku v prášku jménem Finance Portal

PRAHA, 21. června - Řešení Finance Portal společnosti TietoEnator umožňuje vstup na trh internetového bankovnictví klasickým bankám, které si nemohou dovolit ze dne na den odepsat svoje stávající technické zázemí.

Koncem 90. let se objevily první banky, které využívaly internet a mobilní telefony jako primární komunikační kanál pro komunikaci se svými zákazníky. Tyto banky mohly začít s čistým stolem a veškeré procesy od začátku přizpůsobovaly internetovému bankovnictví.

Není náhodou, že komplexní řešení pro online bankovnictví nabídla právě finsko-švédská softwarová firma, různé formy přímého a samoobslužného bankovnictví mají ve Skandinávii tradici již desítky let.

Finance Portal umí v podstatě zcela nahradit klasickou kamennou pobočku banky, klient má veškeré služby k dispozici v přehledném okně webového prohlížeče, na displeji mobilního telefonu nebo na obrazovce digitálního televizoru.

Jelikož postupující globalizace a evropská integrace nutí banky poskytovat své služby na lokálních trzích s odlišnými měnami, předpisy a používanými jazyky, podporuje Finance Portal od začátku operace s více měnami, v různých jazycích a na různých regionálních trzích.

Pobočka banky uvnitř webového prohlížeče

Veškeré finanční operace si zákazník prohlíží a autorizuje podobným způsobem, jako když používá webové rozhraní ke své schránce elektronické pošty. V reálném čase může sledovat zůstatky a pohyby na jednotlivých účtech či ve skupinách účtů, stejně snadno má k dispozici nástroje pro konverzi měn či údaje o používání platebních karet, přičemž může rovněž pohodlně měnit kódy PIN či limity výběrů.

Finance Portal umí zobrazovat také ekonomické a finanční zpravodajství včetně grafů, zákazník se tak rovnou může inspirovat k uskutečnění vhodných transakcí.

V bance i u klienta na standardních zařízeních

Velký důraz klade TietoEnator na bezpečnost a na dostupnost Finance Portalu co nejširšímu spektru zákazníků. Kromě klasického počítače s webovým prohlížečem je možné jako klientské zařízení využít mobilní telefon, banka tak může potenciálně získat až jednu a půl miliardy potenciálních klientů (tolik je dnes na světě uživatelů mobilních telefonů, do roku 2007 by jejich počet měl stoupnout až na dvě miliardy). Nyní TietoEnator podporuje jako klientských zařízení také digitálních televizory a set-top boxy.

Finance Portal běží na platformě Java pro podnikové prostředí (J2EE), je proto snadné do něj integrovat podporu dalších produktů a služeb podle přání zákazníků. Finance Portal také dobře spolupracuje s platformami BEA WebLogic a IBM WebSphere.

Pokud se banka rozhodne pro své služby internetového bankovnictví využít Finance Portal, ocitne se v dobré společnosti. Prvním zákazníkem TietoEnator využívajícím Finance Portal se stala Nordea Group, největší skupina bank ve skandinávských a baltických zemích, jejichž online služby využívá 3,7 miliónů klientů. Mezi další banky, kterým TietoEnator dodala řešení pro jejich infrastrukturu, patří Royal Bank of Scotland a britská Barclays Bank.

Sedm pilířů online bankovnictví podle banky Nordea

Výkonný viceprezident Bo Harald, který má u Nordea Bank Plc. na starosti elektronické bankovnictví, formuloval sedm bodů, které u banky Nordea tvoří pilíře úspěchu.

  • Začněte brzy s jednoduchými, uživatelsky přívětivými, stabilními a vysoce škálovatelnými službami.
  • Používejte stejné bezpečné a mobilní heslo ve všech zařízeních a obchodních kanálech (včetně kontaktních center) pro identifikaci i potvrzování transakcí.
  • Zahrňte všechny služby do jediného portálu, široký záběr a časté používání zvýší ekonomickou efektivitu. Postupně zavádějte nové služby, aby jste udrželi zájem uživatelů.
  • Učiňte elektronické bankovnictví součástí služeb na pobočkách, motivujete tím personál k nabídce této služby zákazníkům
  • Poskytněte stejné služby a systém jejich používání soukromým i podnikovým zákazníkům. Výhodou je nejen jednodušší implementace a výhodnější branding, ale také ekonomická efektivita
  • Dejte svým podnikovým i soukromým uživatelům příležitost potkat se v internetové bance třeba pomocí virtuálního obchodního střediska obsahujícího odkazy na internetové obchody podnikových zákazníků banky.
  • Využijte zkušenosti z reálného života i možnost osobního nastavení k cíleným nabídkám služeb zákazníkům.

Řešení Finance Portal je založeno právě na těchto sedmi pilířích úspěchu elektronického bankovnictví.

O společnosti TietoEnator

TietoEnator je jedním z předních architektů efektivní informační společnosti a největším poskytovatelem IT služeb v severských zemích. Specializuje se na konzultace, vývoj a provozování obchodních procesů svých zákazníků v prostředí digitální ekonomiky. Služby korporace jsou založeny na kombinaci hlubokých znalostí vybraných odvětví a nejnovějších informačních technologií. TietoEnator zaměstnává 14 000 odborníků ve více než 20 zemích.