Tesco již podruhé absolutním vítězem

Vedle absolutního vítěze ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2006, byli již počtvrté oceněni nejlepší tuzemští obchodníci v 11 kategoriích

Hypermarket Tesco se stal absolutním vítězem letošního ročníku ocenění, když získal nejcennější titul „GE Money Multiservis Obchodník roku 2006“. Oceněni byli dále obchodníci v celkem 11 kategoriích. Výsledky letošního ročníku byly oznámeny dne 10. října na slavnostním večeru ve Slovanském domě za přítomnosti zástupců z řad zúčastněných obchodníků, představitelů významných českých firem, zástupců veřejného sektoru, akademické obce a médií. Z letošních výsledků ocenění je zřejmá dominance hypermarketů.

Letošní ročník ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2006 byl zahájen 1. června 2006 a výsledky byly oznámeny během slavnostního večera ve Slovanském domě 10. října 2006. Absolutním vítězem se stala společnost Tesco.

Absolutní vítěz letošního ročníku byl zvolen na základě třech samostatných forem hodnocení. Letos poprvé nebyl vybrán pouze na základě expertního výzkumu společnosti INCOMA Research, ale nově odráží i výsledky hlasování veřejnosti a názorů odborníků na problematiku maloobchodu. „Tento nový způsob dodává titulu absolutního vítěze ještě větší váhu, než tomu bylo doposud. V souvislosti s tím gratuluji společnosti Tesco, která se v historii již podruhé stala absolutním vítězem ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2006,“ řekl Charlie Coode, předseda představenstva a generální ředitel společnosti GE Money Multiservis, která je generálním partnerem ocenění.

Vítězové devíti oborových kategorií byli zvoleni na základě expertního výzkumu realizovaného na reprezentativním vzorku populace nezávislou společností INCOMA Research. V rámci výzkumu, který se uskutečnil v průběhu srpna a září, oslovili tazatelé více než tisíc spotřebitelů z celé České republiky, aby výsledek odpovídal skutečným názorům českých spotřebitelů. Pozoruhodné je, že hobbymarketu OBI, prodejci nábytku IKEA a velkoobchodnímu řetězci Makro se v oborové kategorii podařilo zvítězit již čtyřikrát za sebou, a udržet si tak prvenství ve své kategorii od vzniku ocenění (viz kompletní přehled dosavadních vítězů na konci tiskové zprávy).

Na základě hlasování veřejnosti byl udělen titul v kategorii „GE Money Multiservis Obchodník roku 2006 – Cena veřejnosti“. Veřejnost se do hlasování mohla zapojit prostřednictvím SMS zpráv nebo nových internetových stránek soutěže www.obchodnik-roku.cz. Hlasování veřejnosti na Internetu a SMS hlasování bylo spuštěno 1. června 2006 a ukončeno 30. září 2006. Již za první tři měsíce hlasující rozdali více jak 120 tisíc a na konci hlasování dokonce přes 350 tisíc známek, což je zatím absolutní rekord zájmu o soutěž ze strany hlasujících. V této kategorii letos poprvé zvítězil hobbymarket OBI.

K absolutnímu vítězi, devíti oborovým kategoriím z minulých ročníků a Ceně veřejnosti letos přibyla nová kategorie „GE Money Multiservis Obchodník roku 2006 – Professional“ – cena odborné veřejnosti udělovaná časopisem Regal. Redakce časopisu Regal zadala exkluzivní výzkum mezi manažery nejvýznamnějších českých zadavatelů reklamy s cílem zjistit, jaké jsou jejich nákupní zvyklosti a jaké mají zkušenosti s obchodními řetězci. V rámci výzkumu bylo osloveno 179 manažerů odpovědných za marketing a za komunikaci s obchodními partnery (obchodními řetězci a nezávislým maloobchodem). Na základě výsledků výzkumu byla tato cena letos udělena řetězci hypermarketů Globus.

„Mám opravdu velkou radost, jaký zájem vzbudil čtvrtý ročník ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku. Ocenění nabývá na stále větším významu, což dokládá rekordní zájem hlasujících i ohlas ze strany médií. Zvýšená konkurence na trhu a jeho konsolidace způsobuje, že je pro obchodníky stále obtížnější udržet si loajalitu zákazníků. Zisk ocenění a uznání, které představuje, je proto něčím, na co můžou být obchodníci patřičně pyšní,“ zhodnotil letošní ročník Charlie Coode.

Více informací naleznete na www.obchodnik-roku.cz.