Teroristé na balkoně, psí groteska a další pojistné perličky…

[Tisková zpráva] Praha, 27. února 2012 – O tom, že pojistná událost není náhoda, ale poměrně častý jev, nás ročně mohou přesvědčovat statisíce vyřízených pojistných událostí. Jen v loňském roce jich klienti členských pojišťoven České asociace pojišťoven (ČAP) nahlásili okolo tří milionů.

„Cílem letošní komunikační kampaně Únor – měsíc pojištění s podtitulem Pojisti rodinu bylo upozornit veřejnost na všechna rizika, která rodinnou stabilitu a pohodu každodenně ohrožují,“ říká manažerka vzdělávání a komunikace ČAP Marcela Kotyrová a pokračuje: „Ať už se jedná o škodu v každodenním běžném životě anebo o třeba jen o drobnou komplikaci na dovolené jsou následky vždy snesitelnější, máme-li sjednané vhodné pojištění. A pokud se nám situace díky pojištění podaří vyřešit efektivně a bez finančních dopadů, můžeme se zpětně nad některými bizarními životními situacemi i pousmát.“

Teroristé na balkoně

Klientskou linku zkontaktovala ustaraná klientka a popsala svou trpkou zkušenost s ohněm poté, co se se svou dcerou v panelovém bytě oddávala kouření vodní dýmky. Ve tři hodiny ráno ji probudila obrovská rána. Prasklou okenní výplň již v té době olizovaly půlmetrové plameny. Žena měla v rozespalosti za to, že na její balkon zaútočila teroristická buňka, až po chvíli si uvědomila, že to ve čtvrtém patře není moc pravděpodobné. Při souboji s ohněm však brzy poznala, kde je příčina. Dcera na balkon umístila zbytky uhlíků z vodní dýmky. Oheň, který se z uhlíků vznítil, se rozšířil i na balkon sousedů.

Škody a pojistné plnění:

Náklady na obnovu poškození balkonu, balkonových dveří, okenního rámu, žaluzií, garnýže a záclony v rozsahu 12 000 Kč celkem byly kryty ze sjednaného pojištění domácnosti. Náklady na likvidaci škod vedlejšího balkonu v rozsahu 3 000 Kč byly kryty ze sjednaného připojištění odpovědnosti za škodu, které si žena sjednala v rámci pojištění domácnosti.

Zakousl se, no víte kam…

I na luxusní třítýdenní dovolené na jachtě v Karibiku může vzniknout řádný problém. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil klient pojišťovny, jenž se na volném moři rozhodl vykoupat tak, jak jej příroda stvořila. Okamžiky slasti, které zažíval při osvěžující koupeli, brzo vzaly za své, když ucítil, že se mu cosi otřelo o tělo. Chvíli na to pocítil palčivou bolest v intimních partiích.

Po návratu na jachtu skončila veškerá legrace. V oblasti přirození totiž při bližším ohledání nalezl stopy po zubech neznámého škůdce. Po zkontaktování asistenční služby navštívil doporučenou ambulanci, kde byla diagnostikována „pouze“ alergická reakce a poskytnuto ošetření.

Škody a pojistné plnění:

Finanční škodu vyřešilo jeho sjednané cestovní pojištění. Náklady na úhradu lékařského ošetření, léky a následnou kontrolu v lékařském zařízení činily 140 eur a byly plně kryty ze sjednaného pojištění léčebných výloh.

Díky, sousede!

Krutá zima doprovázená ještě krutějšími mrazy není v poslední době nic neobvyklého. Jednoho dne zrána, tři dny před Vánoci, spěchal nedočkavý klient pojišťovny za nákupem vánočních dárků do města. Čelní sklo jeho vozidla bylo zmrzlé až na kost, stejně jako vše okolo, a nezdálo se, že by se během chvíle dalo rozmrazit pomocí techniky. V tu chvíli se zjevil starostlivý soused, který celou situaci okamžitě vyhodnotil a přispěchal s pomocí. Politím skla horkou vodou však způsobil, že čelní sklo prasklo a místo nákupu dárků bylo třeba vyrazit do servisu.

Škody a pojistné plnění:

Škoda v rozsahu 11 000 Kč, kterou aktivní a ochotný soused neúmyslně způsobil druhému, byla kompenzována z pojištění odpovědnosti za škodu v občanském životě, jež měl škůdce sjednané v rámci svého pojištění domácnosti.

V hlavní roli pes…

I roční čtyřnohý miláček může způsobit katastrofu obřích rozměrů, kterou musí řešit celá rodina s pracovníkem pojišťovny navrch. Příčinou pojistné události bylo v tomto případě roční štěně retrievera, se kterým se vydal klient pojišťovny požádat o ruku svou milou. Plánovaný romantický oběd se změnil v grotesku, když pes zahlédl v bytě kočku. Následovala scénka, díky níž vzalo během minuty za své téměř celé vybavení obývacího pokoje. Stržená záclona, na které kočka hledala útočiště, rozbité akvárium s mořskými živočichy, na které spadla garnýž, potopa v podobě 400 litrů mořské vody na novém koberci. Neštěstí, jež při nahlašování na klientskou linku pojišťovny působilo spíše jako anekdota, bylo zkrátka na světě.

Škody a pojistné plnění:

Na zařízení v obývacím vznikly škody v rozsahu 85 000 Kč. Ty byly poškozené plně uhrazeny z pojištění odpovědnosti, které měl sjednané její nastávající. Pojištění odpovědnosti, jež měl klient sjednané s pojištěním domácnosti, se totiž vztahuje na všechny členy, kteří s ním sdílí společnou domácnost, tedy i na jeho ročního čtyřnohého miláčka.

Jak se pojistit

Detailní informace o všech rizicích, která mohou ohrozit rodinu, naleznete na internetovém rozcestníku www.jaksepojis­tit.cz. Tento nezávislý informační portál, vytvořený v rámci osvětových kampaní Únor – měsíc pojištění, zastřešuje veškeré informace z oblasti životního pojištění, pojištění majetku, pojištění motorových vozidel a dalších typů pojištění. 

Kampaň Únor – měsíc pojištění podpořili mediální partneři Peníze.cz, Finančnínoviny.cz, oPojištění.cz, poradci-sobě.cz, Našepeníze.cz a Pojistný obzor.