Terminálu 5 funguje

Terminál 5 letecké společnosti British Airways byl slavnostně otevřen dne 27. 3. 2008 anglickou královnou Alžbětou II. na letišti London Heathrow. Společnost nyní přinesla výsledky o fungování Terminálu 5. Statistiky, které společnost zveřejnila po 8 měsících provozu, ukazují, že T5 úspěšně plní revoluční vizi v oblasti letecké přepravy.

Cestující jsou především spokojeni s dochvilností a rychlostí odbavení

Terminál 5 využilo celkem již více jak 13 milionů zákazníků na více než 95 000 letech. Po osmi měsících provozu dosáhly lety nejvyšší dochvilnosti a spolehlivosti za posledních sedm let. 86 procent letů vzlétává načas. Během posledních šesti měsíců se přesnost vzletů každý měsíc zlepšovala, takže v listopadu dosáhla o 12 procent* lepších výsledků. Cestující jsou také velmi spokojeni s rychlým výdejem zavazadel, která dle statistik obdrží v průměru do 25 minut po příletu letadla na Terminál 5.

Terminál 5 tak dosahuje mnohem lepších výsledků, než jiná velká letiště nebo terminály tak brzy po zprovoznění.

Naši zákazníci hodnotí Terminál 5 velmi pozitivně. Oceňují především snadnou orientaci, rychlé odbavení bez front, nadstandardní služby a jednoduchost přestupů v rámci jednoho terminálu, říká Anna Ingham Grant, obchodní ředitelka pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Společnost British Airways současně zveřejnila přehled dálkových destinací, o které projevili čeští zákazníci v roce 2009** největší zájem. V Severní Americe se jedná již tradičně o New York, Los Angeles, Miami, San Francisco a Vancouver, v Africe jsou nejvyhledávanějšími městy Kapské město a Johannesburg. Velmi oblíbenou destinací je i hlavní město Mexika Mexico City.

Výsledky fungování Terminálu 5 a reakce cestujících, kteří tímto terminálem prošli, lze sledovat každý den na www.terminal5ba.com

* v porovnání s červnem 2008
** letenky zakoupené pro období leden 2009 – červen 2009