Téměř 1 000 lidí denně kontaktuje Call centrum a Informační kancelář

121 730 požadavků klientů řešily v 1. pololetí 2007 Informační kancelář a Call centrum ústředí České správy sociálního zabezpečení. Z toho se 69 991 lidí dovolalo na Call centrum, 51 739 zájemců o sociální pojištění kontaktovalo Informační kancelář. Nejvíc se klienti ptali na důchod – co potřebují pro jeho vyřízení, jak dlouho to trvá, v jakém stavu je jejich žádost či chtěli zálohu na důchod.

Call centrum České správy sociálního zabezpečení s telefonním číslem 257 062 860 vzniklo v roce 2002. Informace zejména z oblasti důchodového pojištění klientům v současné době poskytuje 12 pracovnic, a to každý pracovní den. V pondělí a ve středu od 8.00 do 17.00 h, v úterý a v čtvrtek od 8.00 do 14.30 h a v pátek od 8.00 do 14.00 h. Telefonátů přitom neustále přibývá, telefonní operátorky jsou plně vytíženy, a proto se bohužel stává, že se klienti nemohou dovolat. Jak říká vrchní ředitelka úseku sociálního pojištění pověřená řízením ČSSZ JUDr. Božena Michálková: „Call centrum v pražském ústředí poskytuje informace o důchodech za celou Českou republiku. Fakt, že nemůže obsloužit všechny volající nás mrzí, právě klienti jsou pro ČSSZ na prvním místě. Bez navýšení finančních prostředků a počtu pracovníků však není možné kapacitu Call centra posílit.“

Kromě uvedených 69 991 telefonických informací pracovnice Call centra od 1. 1. do 30. 6. 2007 zpracovaly také 335 faxů a 2 232 e-mailů. Dále poskytly 2 768 potvrzení o výši důchodu a zajistily 126 telegrafických či hotovostních výplat přes pokladnu ČSSZ.

Informační kancelář kontaktovalo v letošním prvním pololetí celkem 51 739 klientů. I v tomto případě se nejvíc zajímali o své důchodové záležitosti, roste rovněž počet žádostí s mezinárodním prvkem – ke 30. 6. 2007 jich toto pracoviště řešilo celkem 2 575. Dále zaměstnanci Informační kanceláře poskytli 5 010 klientům kopii evidenčních materiálů, zveřejnili 101 nedoručených písemností na úřední desce a 2 265 žadatelům předali Potvrzení o výši důchodu. Kromě toho 1 106 důchodcům vyplatili zálohy a doplatky důchodů v celkové výši 21 449 901 Kč.

Informační kancelář sídlí stejně jako Call centrum na adrese Křížová 31, 225 08 Praha 5. Lidé se na ni mohou obrátit každý pracovní den: v pondělí a ve středu od 8.00 do 17.00 hodin, v úterý a ve čtvrtek od 9.00 do 14.30 hodin a v pátek od 9.00 do 14.00 h. I v tomto případě – stejně jako u Call centra – je třeba říci, že prostorové i personální kapacity Informační kanceláře neodpovídají zvýšenému zájmu o tyto služby. Informace o činnosti obou pracoviště v roce 2006 najdete v dříve vydané tiskové zprávě na adrese http://www.cssz.cz/…070503_2.asp.