Synovate: Malajci vyhledávají kvalitní zboží

Mnoho spotřebitelů je připravených si za kvalitu připlatit, nemá čas na nakupování a vysoké procento jich lpí na známých značkách.

Praha, 11.července 2007 – Synovate, přední světová agentura pro výzkum trhu, zveřejnila výsledky studie zaměřené na postoje, nákupní chování a preference malajských spotřebitelů ze všech společenských vrstev.

Výkonný ředitel Synovate Malajsie, Steve Murphy, řekl, že výsledky, získané z poslední studie Synovate Media Atlas, které se účastnilo 10 tisíc spotřebitelů žijících v poloostrovní Malajsii, odhalují zajímavé nákupní zvyklosti.

“Objevili jsme, že více než polovina (55 %) mladých Malajců mezi 25 až 34 lety vyhledává při nákupu zboží více než cokoliv jiného kvalitu zboží– a nevadí jim za to zaplatit o něco více. Toto může být přisuzováno rostoucí domácí ekonomice – stále více lidí si může dovolit zajímat se o kvalitu,” řekl.

“Vezmeme-li tento hon za kvalitou, jako krok kupředu, čtvrtina (25 %) Malajců náležejících ke střední a vyšší příjmové vrstvě, žijící v centrech měst, uvedla, že by preferovala koupi zboží známých značek a od předních světových designérů.”

“Možná větším překvapením je, že existuje více mužů než žen, kteří by se nechali ovlivnit designovým zbožím a známými značkami – což není ten tradiční obrázek nakupujícího znalce značek,” dodal.

Studie také upozornila na časovou chudobu této společnost. Téměř polovina (44 %) Malajců napříč nízkými, středními a vyššími příjmovými skupinami z městských i venkovských oblastí nemá čas nakupovat. Zajímavé je, že tato stejná kategorie Malajců řekla, že by prostě pokračovala v nákupu značek, kterým věří.

Tuto skutečnost dále komentuje Murphey: “Trávit čas nakupováním je pro Malajce v těchto dnech spíše luxus. Čas věnují zabezpečování rodinných záležitostí a náročným pracovním povinnostem. Marketéři a brand manažeři by si měli poznamenat, že rozhodující je loajalita ke značkám.

Co se informovanosti o produktech týká, téměř polovina (48 %) Malajců mezi 15 a 24 lety si ráda prohlíží reklamy v časopisech i novinách.

Více než třetina (35 %) malajských spotřebitelů mezi 20 a 49 lety z venkovských a městských center pak uvedla, že má větší důvěru v produkty, které byly propagovány v reklamě.

Internet byl dalším zdrojem informací, co se týká informovanosti o produktech. Téměř jedna čtvrtina (21 %) Malajců, převážně těch, kteří bydlí v centrech měst, se utíká k Internetu, aby si vytvořila objektivní názor o produktech.

Murphy dále řekl, že data odrážejí různé tržní segmenty napříč zemí, které zahrnují bohaté cílové potenciální zákazníky, kteří se vynořili ve svitu rostoucí národní ekonomiky.

Dále také popsal Synovate Media Atlas jako studii, která poskytuje bohaté informace zahrnující hloubkové porozumění životním stylů, postojům a spotřebitelským zvykům poloostrovních Malajců.

“O tyto potenciální zákazníky se zajímá mnoho marketérů, kteří chtějí vybrat to správné medium pro jejich oslovení. Synovate Media Atlas může zajistit rozhodující informace, které jim v tom mohou pomoci,” dodal.