Studenti již potřetí našli svou „Ideální banku“

[Tisková zpráva] Třetí ročník studentské soutěže Ideální banka 21. století má po půlročním hledání své vítěze. Odborná porota vybrala po důkladném hodnocení došlých 133 prací ty absolutně nejlepší v kategoriích Nejlepší esej, Nejlepší nápad a nově také Nejlepší video. Vítězové si ze slavnostního vyhlášení 23. února odnesli ceny od Poštovní spořitelny v hodnotě 100 tisíc korun.

„Skončil další ročník této soutěže, která i potřetí přinesla řadu zajímavých nápadů a netradičních pohledů na bankovní služby. Je dobře, že mladí lidé se o tuto problematiku zajímají – my jejich návrhy pozorně posloucháme a doufáme, že nám pomohou vytvořit ideální banku pro naše klienty,“ ohodnotil letošní ročník ombudsman Poštovní spořitelna Martin Kovář.

Celkovým vítězem soutěže se stal jediný slovenský účastník Matúš Kuchálik, který studuje Technickou univerzitu v Liberci. Odborná porota ocenila především ucelený projekt ideální banky, který výherce navrhl: „Pre moju prácu budem používať názov IDEACUS banka (ideal customer’s bank). Práve tento názov upozorňuje na transparentný vzťah medzi klientom a bankou  a hlavne na to, že je to banka, ktorá je bankou ľudí, ktorí do nej vkladajú peniaze.“ Celý koncept Ideální banky pak Matúš Kuchálik doplnil řadou zajímavých nápadů – navrhl například speciální rodinné účty, systém odměn pro věrné klienty, ekologicky šetrnou hypotéku, kompletní servis pro klienty banky a další.

Za nejlepší nápad porota ocenila Šárku Otavovou a Marcelu Novotnou, které ve své práci navrhly bankomat na lístky: „Trik spočívá v tom, že na obrazovce se po zadání PINu objeví nabídka kulturních a sportovních akcí. Pouhým dotykem lze získat vstupenku na jakoukoliv akci z nabídky. Funguje to na stejném principu, jako je vybírání hotovosti. Částka za vstupenku se strhne z účtu klienta a vstupenka vyjede v místě, kde si jinak odebíráme hotovost. Tímto způsobem banka podporuje kulturu a sport a zároveň se stává hlavním partnerem těchto akcí.“

Novou kategorii Nejlepší video vyhrál Jakub Šťastný se svým videem o ideální bance, kde vtipnou formou (navíc na pozadí melodie z reklamy na jednu nejmenovanou banku) poukazuje na různé obtíže a záludnosti současného bankovního klienta (bariérové vstupy, fronty, krátká pracovní doba, složitý internetbanking či nesmyslné poplatky) a zároveň nabízí řešení. Na druhém místě skončila se svým nevšedním námětem Simona Kovaříková. Klient, který chtěl původně přepadnout banku, odchází uspokojen skvělými produkty ideální banky.

Vítězové kategorií Nejlepší esej a Nejlepší nápad dostali účet s vkladem 20 tisíc korun, a budou moci absolvovat stáž v Poštovní spořitelně. Autoři nejlepšího videa si pak odnesli účet s 10 tisíci korunami a k tomu videokameru.

Letos ovlivnila práce mnohých studentů současná ekonomické situace. Oproti minulým ročníkům se autoři často věnovali rozumnému zadlužování a doporučovali bankám zaměřit se více na prevenci. „Překvapilo nás, kolik studentů se těmto tématům věnovalo a především jak varovali před lehkomyslným chováním. Je vidět, že otázku zadlužení berou mladí lidé vážně, což je dobrá zpráva,“ zhodnotil časté téma Martin Kovář.

„Studenti velmi často upozorňovali také na ekologický aspekt v bankovních službách, větší ochranu platebních karet a využívání moderních komunikačních kanálů jako je otisk prstů. Dále navrhovali rozšíření funkčností bankomatů, bonusy pro věrné klienty či intenzivnější vzájemnou spolupráci bank,“ shrnul studentské práce provozovatel www.bankovnipo­platky.com Patrik Nacher.

Třetí ročník Ideální banky pořádala Poštovní spořitelna a server www.bankovnipo­platky.com. Letošní téma „Nabídka vhodných služeb a produktů“ zpracovalo celkem 133 autorů (29 studentů, 87 studentek a 17 studentských týmů), většina z vysokých škol.