Internetové stránky zlatakoruna.info zaznamenaly v dubnu rekordních 100 tisíc návštěv

Zlatá koruna se stává v poslední době jedním z často vyhledávaných finančních serverů. Za měsíc duben dosáhl počet návštěv na tomto serveru čísla 100 488. K vysoké návštěvnosti přispělo i to, že na serveru právě probíhá hlasování o Cenu veřejnosti soutěže Zlatá koruna. Hodně návštěvníků serveru se zajímalo také o dubnové finanční fórum, které Zlatá koruna pořádala k dopadům globální krize. Největší zájem je ale o informace o finančních produktech, kterých jsou na serveru přehledně uvedeny stovky. Návštěvníci mají možnost je porovnávat a vybírat nejlepší. Největší zájem je o produkty elektronického bankovnictví.

Na stránkách je možnost pořídit si produkty v online prodeji. Největší zájem je o produkty Poštovní spořitelny, Spotřebitelský úvěr neúčelový a Spořicí účet Červené konto a o Spořící účet ING Konto od ING Bank. Návštěvníci na stránkách naleznou i všechny produkty oceněné od roku 2003 v soutěži Zlatá koruna.

Letošní sedmý ročník soutěže Zlatá koruna je přitom nejlépe obsazeným ročníkem v celé dosavadní historii. Rekordní účastí 213 produktů 67 finančních společností překonal prozatím nejvíce obsazený druhý ročník soutěže, který se konal v roce 2004. Tehdy odborná porota vybírala z 204 finančních produktů, které do soutěže vyslalo 58 společností.

Letos kromě finančních společností, které do soutěže přihlásily 170 produktů, měli možnost nezávisle nominovat produkty také všichni odborníci zastoupení ve Finanční akademii. Z 96 nominovaných produktů po užším výběru nakonec Rada Finanční akademie do soutěže zařadila 43 produktů.

„Silnější obsazení soutěže znamená zvýšení její prestiže. Do hodnocení je zahrnuto více produktů, tím je hodnocení objektivnější a výsledky lépe odrážejí situaci na finančním trhu,“ zdůvodňuje tento krok předseda Finanční akademie a finanční arbitr ČR František Klufa.

Také letos Finanční akademie hodnotí produkty v patnácti kategoriích. Stejně jako v minulých ročnících je nejvíce obsazena kategorie životního pojištění, do které bylo přihlášeno 26 produktů. Druhou nejvíce obsazenou kategorií jsou letos bankovní účty. Porota bude mít možnost vybírat z 22 produktů jedenácti tuzemských bank. Každá kategorie má hodnotitele složené vždy jen z odborníků na danou produktovou oblast. Celkově byla letos Finanční akademie rozšířena, aktuálně má 287 členů.

Již potřetí bude v rámci Zlaté koruny vedle nejlepších produktů v patnácti kategoriích vyhlášena cena Novinka roku. Do soutěže na tuto cenu přihlásily letos finanční společnosti na 65 novinek. Odborná porota nebude mít jednoduchou práci vybrat z širokého spektra přihlášených produktů nejlepší, protože každý je něčím a jinak zajímavý. O Novinku roku se uchází například Chytrá karta České spořitelny a Spořící účet s prémií ČSOB. Dále takové produkty jako Hypotéka po webu Hypoteční banky a TV Banka Poštovní spořitelny. Z produktů pro podnikatele je to mj. nově zavedené mBusiness konto mBanky anebo novinka České pojišťovny Komplexní pojistný program pro dopravce. Nechybějí ani specificky zaměřené produkty, jakým je třeba ECO-Energy: úvěr na podporu obnovitelných zdrojů energie, který nabízí GE Money Bank.

Vedle Finanční akademie, která hodnocení ukončí 17. května, pokračuje až do 7. června hlasování veřejnosti. Na základě tohoto hlasování budou uděleny dvě velice prestižní ceny Zlaté koruny – Cena veřejnosti a Cena podnikatelů. O toto hlasování je mimořádný zájem. Jen v prvním nominačním kole Ceny veřejnosti bylo letos odevzdáno téměř 60 tisíc hlasů, což je další rekord. Hlasovat ve finálovém kole je možné na www.zlatakoruna.info a také prostřednictvím SMS zpráv. Výsledky letošního sedmého ročníku soutěže o nejlepší finanční produkty roku Zlatá koruna budou vyhlášeny v druhé polovině června. Nejdříve se s nimi budou moci seznámit návštěvníci serveru Zlatá koruna.