Stovky klientů České spořitelny se informovaly na podvodné e-maily

Během čtvrtka a středeční noci a ještě v pátek dopoledne zodpověděla Česká spořitelna stovky e-mailových i telefonických dotazů klientů na podvodné e-maily, jejichž cílem bylo vylákat z klientů informace k zabezpečení účtu v rámci služby SERVIS 24 (S24). Podle odhadů banky na podvodný e-mail reagovalo jen nízké procento uživatelů služby S24. Banka odhaduje, že zhruba 500 klientů včera v souvislosti s phishingem svůj účet preventivně zablokovalo. Nikdo z klientů doposud neoznámil, že by v souvislosti s phishingem přišel o své prostředky.

Vedle dotazů na pravost podvodného e-mailu měli klienti největší zájem o informaci, zda bude ČS případnou ztrátu, způsobenou zadáním údajů do podvodného e-mailu, kompenzovat. Česká spořitelna bude každý případ posuzovat individuálně a bude hledat takové řešení, které bude pro klienty maximálně vstřícné. Protože je však zadání údajů do podvodného e-mailu porušením smlouvy, není možné přislíbit plošnou kompenzaci.

Česká spořitelna vybízí klienty k maximální obezřetnosti. Banka nikdy s klienty mailem nekomunikuje o tak zásadních faktech jako je např. aktualizace zabezpečení. PIN, osobní číslo i bezpečnostní kód jsou informace určené jen klientům pro obsluhu služby SERVIS 24. Banka je od nich proaktivně nikdy nevyžaduje.

Bezpečnostním prvkem, který spolehlivě ochrání klienty před phishingem, je elektronický podpis na čipové kartě. ČS jej klientům nabízí již několik let jako nejvyšší stupeň zabezpečení. V současné době jej využívá jen o něco více než 1000 klientů.