Stavební spořitelna České spořitelny bude klienty zdarma informovat formou SMS o operacích na úvěrových účtech

[Tisková zpráva] Stavební spořitelna České spořitelny (SSČS) nabízí od 24. června 2010 klientům novou službu – SMS k úvěrovému účtu. Jejím prostřednictvím bude SSČS okamžitě informovat klienta o realizované operaci na jeho účtu úvěru ze stavebního spoření nebo překlenovacího úvěru.

Zprávy budou navíc klienta upozorňovat, že je v prodlení s plněním některých ze svých závazků.  SSČS bude poskytovat tuto službu, která je na trhu stavebního spoření ojedinělá, bezplatně. 

„Největším přínosem zasílání SMS o operacích na úvěrovém účtu, vedle toho, že zrychlí komunikaci banky s klientem,  je také preventivní funkce této služby.  Tím, že upozorníme klienta, že například neuhradil splátku, nebo nezaslal  smluvní dokumentaci,  mu umožníme  situaci  včas „bezbolestně“ řešit. Klienti někdy jen zapomenou, nebo nestihnou plnit smluvní povinnosti,“ uvedl Vojtěch Lukáš, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Stavební spořitelny České spořitelny.  Chceme touto službou klienty ochránit před zbytečnými komplikacemi,“ dodal. 

SSČS bude prostřednictví SMS informovat klienta o těchto operacích:

•    čerpání úvěru (níže ukázka textu zprávy)

•    výplatě uspořené částky po poskytnutí úvěru ze stavebního spoření

•    neprovedeném čerpání úvěru

•    nezaplacené splátce (platba) na úvěr

•    neprovedeném inkasu (níže ukázka textu zprávy)

•    kvitanci, tj. potvrzení o splacení závazků a zániku zajištění z tohoto důvodu

•    nedodání smluvní dokumentace ve stanoveném termínu.

SSČS bude poskytovat službu SMS k úvěrovému účtu klientům, kteří o ni požádají v Žádosti o poskytnutí úvěru. Službu si formou individuální žádosti zaslané v dopise na adresu SSČS mohou objednat také klienti, kteří uzavřeli úvěrovou smlouvu již dříve.

SSČS bude posílat SMS na telefonní čísla mobilních operátorů O2, T-mobile a Vodafone. Zprávy bude SSČS zasílat na telefonní číslo, které klient uvede v Žádosti. Klient bude moci v průběhu smluvního vztahu telefonní číslo měnit, případně i službu zrušit. O tyto změny, které nebudou zpoplatněny,  klient musí písemně požádat.

V případě, že klient uzavřel více úvěrových smluv, SSČS bude zasílat SMS ke všem aktivním úvěrům, ale pouze na jedno zvolené telefonní číslo. Klient si může také vybrat, k jakým konkrétním úvěrům chce SMS zasílat.

Informace o stavebním spoření a úvěrech lze získat ve všech 700 pobočkách České spořitelny,  na bezplatné informační lince  800 207 207 a na adrese www.burinka.cz.

Ukázky textu zpráv

ZPRAVA OD BURINKY: DNE DD.MM.RRRR JSME Z UVERU 51–1234567890 VYCERPALI 1000000,00 KC NA UCET PRIJEMCE 123456–1234567890/0800, VS 1234567890, SS 1234567890. K DO­CERPANI ZBYVA 999999,10 KC.

ZPRAVA OD BURINKY: VAZENY KLIENTE, INKASO PLATBY NA UVER 51–1234567890 NEPROBEHLO. UHRADTE JI PROSIM OBRATEM, ABY BYLA PRIPSANA NA UCET DO KONCE TOHOTO MESICE.