Sprinter odvezl za měsíc více než tisíc cestujících do Ostravy a dál do Třince

Páteční posilový spoj SC Pendolino Sprinter spojil poprvé Prahu s Ostravou 12. června. Od té doby ho využilo více než 1000 zákazníků Českých drah, 55 % z nich přitom pokračovalo dál za stanici Ostrava hl.n. Plných 22 % cestujících míří z Prahy přímo až do Třince.

Výsledky za první měsíc provozu jsou o to příznivější, že v sobě zahrnují vliv prázdnin a povodní, které automaticky snižují celkovou frekvenci cestujících dojíždějících na víkend domů. Celková průměrná obsazenost jednoho spoje je zatím více než 200 osob, přičemž druhá třída je nyní pokaždé prakticky vyprodaná. Podle průzkumu ČD navíc neubylo cestujících v jiných pátečních spojích SC Pendolino. Rychlé a přímé spojení Prahy s Karvinou, Českým Těšínem a Třincem přilákalo do spojů SuperCity nové zákazníky. Ti ve spoji SC Pendolino Sprinter platí dle průzkumu ČD v průměru jízdné ve výši 436 korun na cestujícího. České dráhy proto již nyní počítají s vedením spoje SC Pendolino Sprinter i v rámci jízdního řádu pro rok 2010.

Vlak SC Pendolino Sprinter jezdí jako páteční spoj a z pražského hlavního nádraží odjíždí v 16:23 hodin. Jeho první zastávkou je Ostrava-Svinov, kam dorazí za rekordní 2 hodiny a 57 minut v 19:20. Vlak dále zastavuje ve stanicích Ostrava hl.n. (příj. 19:32), Bohumín (příj. 19:42), Karviná hl.n. (příj. 19:56), Český Těšín (příj. 20:15) a Třinec (příj. 20:25). Trasu z Prahy do Třince Sprinter urazí za 4 hodiny a 2 minuty.

Ve všech stanicích jsou cestujícím k dispozici standardní přípoje s tím, že celkové jízdní doby do vybraných měst Moravskoslezského kraje jsou s přestupem na další spoje Českých drah následující:

Praha – Havířov: 3 hodiny a 22 minut (přestup Ostrava-Svinov)
Praha – Opava: 3 hodiny a 58 minut (přestup Ostrava-Svinov)
Praha – Návsí: 4 hodiny a 24 minut (přestup Třinec)
Praha – Frýdek Místek: 3 hodiny a 56 minut (přestup Ostrava hl.n.)
Praha – Fýdlant nad Ostravicí: 4 hodiny a 15 minut (přestup Ostrava hl.n.)

Díky odjezdu z Prahy v 16:23 hodin a návazným spojům se do všech významných destinací v Moravskoslezském kraji mohou cestující dostat v pátek ještě před 21. hodinou.

Zvláštnosti SC Pendolino Sprinter

Kromě kratších jízdních dob má SC Pendolino Sprinter oproti jiným spojům SC Pendolino další zvláštnosti. Jeho průměrná rychlost mezi Prahou a Ostravou je historicky nejvyšší – a to téměř 119 (přesně 118,98) km/hod. Na příjezdu do Karviné hl.n., Českého Těšína a Třince doplnilo standardní palubní hlášení také hlášení v polském jazyce. České dráhy v palubním hlášení poprvé explicitně oslovují děti, jako své nejmladší zákazníky.