Spotřebitelům pomůže Rada

Získat nezávislé vyjádření, které může vést až k mimosoudnímu řešení sporu v oblasti mobilního marketingu a služeb, by měla spotřebitelům nyní nově umožnit specializovaná Rada pro stížnosti. Ustavilo ji Sdružení obrany spotřebitelů ČR ve spolupráci s Asociací mobilního marketingu.

Na poradny Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) se denně obrací spotřebitelé s problémy, které se týkají využívání mobilních telefonů. Přestože většina dotazů se stále týká problémů s vadami přístrojů, přibývá i dotazů ohledně poskytování telekomunikačních služeb jako takových. Proto SOS ve spolupráci s Asociací mobilního marketingu (AMM) ustavilo Radu pro stížnosti z této oblasti.

Na Radu se může kdokoli zdarma obrátit s problémem, který se týká mobilního marketingu a služeb. Zejména se může problém týkat různých druhů marketingových soutěží prostřednictvím SMS zpráv, kterých nyní velmi přibývá. Může však jít třeba i o nevyžádanou komerční zprávu (tzv. spam).

Nově ustavená Rada samozřejmě nevyřeší problém dotčeného spotřebitele mávnutím kouzelného proutku, poskytne mu ale odborné stanovisko k technické i právní stránce problému, a tím doufám napomůže mimosoudnímu řešení sporu, zdůraznil František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS. Obdobné Rady pro stížnosti chce SOS v zájmu mimosoudního řešení sporů ustavit i pro další komodity na trhu, pokud zájem o takovou formu spolupráce projeví asociace prodávajících či dodavatelů.

Asociace mobilního marketingu usiluje o zajištění vysoké profesionální úrovně v této oblasti. K tomu účelu byl vytvořen i speciální etický kodex pro firmy z oboru. Princip Rady pro stížnosti plně zapadá do této naší koncepce, sdělil předseda AMM Michal Zálešák.

Spotřebitelé mohou svůj podnět předat prostřednictvím internetové adresy www.mobil.spotrebitele.info nebo stránek Asociace na www.amm.cz, kde je interaktivní formulář přímo navede k vyplnění všech nezbytných údajů. Alternativně se lze obrátit písemně na adresu Sdružení obrany spotřebitelů ČR, Rytířská 10, 110 00 Praha 1. Stížnost musí obsahovat informace o stěžovateli včetně kontaktních údajů, vůči komu je stížnost podávána, podrobný popis případu (kdy, komu a kde se co stalo) včetně všech dostupných důkazů a zdůvodnění stížnosti. Rada se ve svém rozhodování řídí svým statutem, který je zveřejněn na www.mobil.spotrebitele.info. Podle něj se Rada k přijatým stížnostem vyjadřuje obvykle nejpozději do jednoho měsíce.

Ivana Picková,
public relations, Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS)

Michal Zálešák,
předseda AMM