Sponzorství UEFA Champions League pomáhá UniCredit posilovat svou pozici jedné z předních evropských bank

[Tisková zpráva] Letošní sezóna sponzorství UEFA Champions League opět prokázala, jak významnou silou je pro UniCredit při podporování strategie master brandu, prosazování evropské image, posilování lokálních značek i obchodní činnosti prostřednictvím této prestižní platformy.

  • Povědomí o značce i hodnota značky během prvních dvou sezón od zahájení sponzorského projektu vzrostly.
  • Letošní online kampaň „Pro dětský úsměv“ se společně s dalšími projekty stala aktivní nástrojem zodpovědného angažmá UniCredit v rámci sponzorování fotbalu.
  • UEFA Champions League Trophy Tour prezentovaná UniCredit zavítá v příští sezóně do Ruska, na Ukrajinu a do Srbska.

Letošní sezóna sponzorství UEFA Champions League opět prokázala, jak významnou silou je pro UniCredit při podporování strategie master brandu, prosazování evropské image, posilování lokálních značek i obchodní činnosti prostřednictvím této prestižní platformy.

„Konkrétní výsledky dvou uplynulých sezón dokládají, že jako jedna ze špičkových evropských bank jsme se správně rozhodli jít úspěšnou cestou spolupráce s fotbalovou veřejností,“ uvedl Federico Ghizzoni, generální ředitel UniCredit a dodal: „Díky komplexní komunikaci, stejně jako velkému odhodlání zaměstnanců naší skupiny můžeme nyní věřit v posouvání našeho úspěšného sponzorství na ještě vyšší mety.“

UniCredit dosáhla mimořádného zviditelnění a její logo se uplatnilo ve spojení s iniciativami UEFA Champions League prostřednictvím bezmála 5 mld. kontaktů realizovaných v průběhu dvou minulých sezón.

Na mnoha trzích významně vzrostlo povědomí o značce.  Celkově se takto povědomí o značce zvýšilo v období od listopadu 2009 do listopadu 2010 o 5 %.

Jak ukazují výsledky studií ekvity značky, od zahájení sponzorství UniCredit narostlo povědomí o značce, stejně jako připravenost nakupovat služby banky. V regionech, kde bylo sponzorství UEFA Champions League aktivně komunikováno, získala UniCredit mnoho nových kontaktů a následně klientů.

UEFA Champions League Trophy Tour prezentovaná UniCredit sehrává obzvláště významnou roli při budování image značky. Během posledních dvou let zavítala tour do 49 měst a výsledkem byla silná odezva u nefinančních médií, stejně jako generování silného mediálního potenciálu. UniCredit přivítala v rámci atraktivních putovních akcí celkem 228.500 návštěvníků a ve vztahu k Trophy Tour dosáhla návratnosti svých investic v poměru 374,5 %.

Trophy Tour 2011

UEFA Champions League Trophy Tour prezentovaná UniCredit, která dále rozvíjí své dobré zkušenosti, letos podle plánu navštíví v Evropě další tři země a pět významných měst. Trasa roku 2011 tak bude mít zastávky v Rusku v Sankt Petersburgu (16.-18. září) a Moskvě (23.-25. září), na Ukrajině v Kyjevě (30. září – 2. října) a Doněcku (7.-9. října) a nakonec v Srbsku v Bělehradě (14.-16. října).

V letošním roce také UniCredit dále zvýraznila sociální rozměr svého sponzorství. Skupina prostřednictvím online kampaně „Pro dětský úsměv“, která byla načasována tak, aby zachytila vlnu nadšení provázející finálové utkání UEFA Champions League, a zároveň s oporou ve své interní iniciativě umožnila svým zaměstnancům i veřejnosti podpořit fotbalově školy a sociální projekty v různých zemích, kde skupina působí.

Jmenovitě jako jeden z výsledků kampaně "Pro dětský úsměv“ přispěla UniCredit Foundation, dobročinná nadace UniCredit, na tzv. „Otevřené školy fotbalu pro radost“, což je projekt propagující mezi dětmi žijícími v rozdělených společnostech hodnoty čestnosti, týmového ducha a vzájemné úcty. Prostřednictvím tohoto daru UniCredit aktivně podpoří „Otevřené školy fotbalu pro radost“ v Bosně, Chorvatsku, Srbsku a na Ukrajině tím, že jim poskytne vybavení, a navíc bude tento projekt v roce 2011 prosazovat také v dalších nových zemích, jako je Bulharsko, Slovinsko a Slovensko.

Jak uvedl Maurizio Carrara, předseda UniCredit Foundation: „Tato iniciativa dokládá, že sport a společenská angažovanost mohou jít spolu ruku v ruce. Děkujeme všem fanouškům, kteří nám tím, že vložili do online aplikace svou podobenku a umožnili, abychom mohli peněžitě přispět na tento cenný a dalekosáhlý projekt.“

Kampaň „Pro dětský úsměv“ zaštiťuje svou vahou Luís Figo, oficiální vyslanec UniCredit pro UEFA Champions League. „Moje osobní zkušenosti v rámci mé společenské angažovanosti prokazují, že v životě je kromě fotbalu celá řada mnohem závažnějších věcí. A tudíž jsem se do této iniciativy zapojil opravdu s radostí, zejména když podpořené projekty využívají fotbal k propagaci tolerance, úcty a čestnosti,“ uvedl Luís Figo.