Společnosti GE Capital Bank, GE Capital Leasing a GE Capital Multiservis jsou na přečíslování připraveny

Praha
19. září 2002

Společnosti GE Capital Bank, GE Capital Leasing a GE Capital Multiservis v souvislosti s plošným přečíslováním telefonních stanic v ČR s dostatečným předstihem informovaly všechny své klienty a partnery o svých nových telefonních číslech. Nová telefonní čísla obdrželi klienti a partneři ve výpisech z účtů, prostřednictvím dopisů, hlášek na telefonní ústředně, v prodejních systémech, vývěskách na obchodních místech, ale třeba i na internetových stránkách nebo prostřednictvím inzerce. O významu, který tyto společnosti přikládají přípravě na přečíslování, svědčí to, že na nezbytných krocích začaly pracovat již v březnu letošního roku.

GE Capital Bank, GE Capital Leasing a GE Capital Multiservis mají dohromady přibližně 1,4 milionu klientů, kteří museli být o nových číslech informováni. Na funkčnosti telekomunikačního spojení je závislá také řada z 6000 spolupra­cujících obchodníků GE Capital Multiservis a 1200 prodejců GE Capital Leasing.

Změna telefonních čísel se dotýká zejména 119 000 klientů GE Capital Bank využívající službu telefonického bankovnictví Telefon Banka. Přes 70 000 klientů využívajících internetové bankovnictví bylo upozorněno na nutnost změnit telefonní číslo v nastavení modemu svého počítače.

Připojení na internet kvůli kontrole zůstatku a dalších informací se potenciálně dotýká také 300 000 klientů O.K. karty.

„Většina prodejců spolupracujících s GE Capital Leasing nebo GE Capital Multiservis uzavírá se zákazníky smlouvy o financování nákupu zboží nebo automobilů prostřednictvím internetové aplikace, přičemž se k internetu připojují prostřednictvím vytáčeného spojení. Proto bylo nezbytné je s dostatečným předstihem upozornit na nutnost změny nastavení modemu v počítači, jehož prostřednictvím se spojují s naším autorizačním centrem,“ říká Jaroslav Hervert, projektový manažer finanční skupiny GE v České republice, zodpovědný za přípravu skupiny na přečíslování.

Pokud by klienti nebo partneři neznali ani nová faxová čísla, postihl by je i společnosti stejný problém. Ke změně čísel došlo rovněž u Zákaznických servisů všech tří společností, které vyřizují požadavky zákazníků nebo obchodních partnerů na změnu smluv, poskytnutí dalších služeb nebo informací.

„Pro představu, denně vyřídí pracovníci Zákaznických servisů GE Capital Bank, GE Capital Leasing a GE Capital Multiservis zhruba 7500 příchozích hovorů,“ vysvětluje Jaroslav Hervert.

Náklady spojené s úpravou informačních systémů, převodem 3 milionů telefonních čísel v databázích, změnou propagačních materiálů, vizitek, tiskopisů, razítek, úpravou telekomunikačních systémů a dalších procesů by u všech tří finančních společností dohromady neměly přesáhnou částku 10 milionů korun.

Jan Hainz,
tiskový mluvčí GE Capital Bank