Společnost MasterCard Incorporated zveřejnila své hospodářské výsledky za první čtvrtletí 2011

[Tisková zpráva] Společnost MasterCard Incorporated oznámila své hospodářské výsledky za 1. čtvrtletí roku 2011. Společnost hlásí čistý zisk ve výši 562 mil. dolarů, což představuje meziroční nárůst o 23,6 %, a zisk na rozředěnou akcii na úrovni 4,29 USD, tedy meziročně o 24,0 % více.

•    Čistý zisk dosáhl výše 562 mil. dolarů čili 4,29 dolarů na rozředěnou akcii

•    Čisté výnosy za 1. čtvrtletí vzrostly o 14,8 % na 1,5 mld. dolarů

•    Hrubý dolarový objem transakcí vzrostl o 12,8 % a objem nákupů o 12,9 %

•    Provozní výnosy za 1. čtvrtletí se zvýšily o 19,4 %

Společnost MasterCard Incorporated oznámila své hospodářské výsledky za 1. čtvrtletí roku 2011. Společnost hlásí čistý zisk ve výši 562 mil. dolarů, což představuje meziroční nárůst o 23,6 %, a zisk na rozředěnou akcii na úrovni 4,29 USD, tedy meziročně o 24,0 % více.

Čisté výnosy v 1. čtvrtletí roku 2011 dosáhly výše 1,5 mld. dolarů, což představuje 14,8% nárůst oproti stejnému čtvrtletí předchozího roku. Kurzové výkyvy neměly na růst čistých výnosů v podstatě žádný vliv. Největší podíl na tomto růstu měl:

•    12,8% nárůst hrubého dolarového objemu transakcí vypočteného z místních měn (728 mld. dolarů),

•    zvýšení přeshraničních objemů o 18,5 % a

•    změny cen produktů o přibližně 5 procentních bodů.

Tyto faktory částečně vyvážil nárůst rabatů, motivačních prvků zejména u nových a obnovovaných smluv a také zvýšené objemy.

Celosvětový objem nákupů se oproti 1. čtvrtletí roku 2010 zvýšil o 12,9 % (vypočteno z místních měn) a dosáhl 545 mld. dolarů. Počet zpracovaných transakcí zaznamenal meziroční nárůst o 11,1 % a vyšplhal se na 6 mld. K 31. březnu 2011 vydaly finanční instituce, které jsou klienty společnosti, 1,7 mld. karet se značkou MasterCard a Maestro.

„Náš vstup do roku 2011 byl i přes problémy, kterým čelilo mnoho spotřebitelů a podnikatelských subjektů v důsledku přírodních katastrof a politických otřesů na řadě trhů, velmi dobrý. Díky solidnímu růstu objemu a počtu zpracovaných transakcí jsme dosáhli dvojciferného růstu výnosů. Tento růst vychází ze silných základů a celosvětového působení naší společnosti,“ uvedl Ajay Banga, prezident a generální ředitel společnosti MasterCard.

V České republice představil MasterCard společně s partnery v prvním čtvrtletí 2011 dva unikátní karetní produkty:

„Komerční banka začala vydávat na českém trhu tzv. Lady kartu, která je navržená na jedinečné platformě MasterCard World a nabízí prestižní program MasterCard Elite. Komerční banka připravila inovativní produkt na míru moderním ženám, který odpovídá jejich životnímu stylu i potřebám. Raiffeisenbank společně s Vodafone nabídli speciální co-brandovou kartu, která je třetí co-brandovou kartou spojenou s mobilním operátorem na českém trhu. Tento produkt přináší celou řadu možností pro další inovace do budoucna,“ dodává Brian Lang, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Celkové provozní náklady se v 1. čtvrtletí roku 2011 meziročně zvýšily o 9,4 % na 665 mil. dolarů, přičemž kurzové výkyvy měly na jejich výši minimální dopad. Příčinou tohoto nárůstu je:

•    7,9% zvýšení režijních a administrativních nákladů způsobené hlavně vyššími investicemi do podpory iniciativ zaměřených na strategický růst a zahrnutím výdajů společnosti DataCash,

•    12,1% nárůst nákladů na reklamu a marketing (na 129 mil. dolarů), který lze připsat zejména iniciativám určeným pro konkrétní zákazníky a sponzoringu.

Provozní výnosy za první čtvrtletí roku 2011 vzrostly oproti stejnému čtvrtletí předchozího roku o 19,4 % a společnost vykázala provozní marži 55,7 %.

V 1. čtvrtletí roku 2011 společnost MasterCard vykázala nulové ostatní výnosy nebo náklady, přičemž ve stejném čtvrtletí v předchozím roce vykázala ostatní náklady ve výši 5 mil. dolarů. Příčinou této změny je pokles úrokových nákladů vzhledem k nižšímu přírůstku úroku v souvislosti s narovnáním sporu.

Efektivní daňová sazba společnosti v 1. čtvrtletí roku 2011 činila 32,8 % oproti hodnotě 34,6 % ve stejném čtvrtletí roku 2010. Pokles způsobil zejména výhodnější mix příjmů z teritoriálního hlediska.

Do konce čtvrtletí společnost v rámci programu odkupu akcií v hodnotě 1 mld. dolarů, který byl schválen 14. září 2010, odkoupila přibližně 2,6 mil. kusů kmenových akcií kategorie A celkem za 654 mil. dolarů. Představenstvo dne 12. dubna 2011 upravilo program odkupu akcií a oprávnilo společnost k odkupu dalších kmenových akcií kategorie A v hodnotě 1 mld. dolarů – společnost je tak oprávněna odkoupit akcie za celkem 2 mld. dolarů. K 28. dubnu 2011 společnost dokončila odkup přibližně 3,9 mil. kusů kmenových akcií kategorie A za 1 mld. dolarů.