Společnost MasterCard Europe potvrzuje i ve třetím čtvrtletí roku 2009 růstové tendence

[Tisková zpráva] Společnost MasterCard Europe oznámila své provozní výsledky dosažené v evropském regionu za třetí čtvrtletí roku 2009. V tomto regionu se potvrzuje rostoucí trend používání elektronických plateb. Míra, v níž evropští spotřebitelé využívali karty MasterCard k nákupům, vzrostla meziročně o 5,2 %.

Za úspěchem stojí především vysoká přidaná hodnota platebních karet MasterCard.

Pro karetní byznys jsou naše výsledky velmi pozitivní zprávou. V současném ekonomickém prostředí spotřebitelé mnohem více zvažují, za co mají utrácet své peníze. Skutečností ovšem zůstává, že si pro své platby stále častěji volí karty MasterCard a Maestro, což svědčí o tom, že se při výběru platebních karet soustřeďují především na jejich přidanou hodnotu, říká Javier Perez, prezident MasterCard Europe.

U elektronických plateb si mohou spotřebitelé zvolit doplňkové služby jako cash-back či pojištění, větší bezpečnost a způsob správy svých financí podle svého. Proto i nadále spolupracujeme s finančními ústavy našich klientů, abychom vytvořili a dodávali takové karetní programy, které naplní rostoucí požadavky klientů na vysokou přidanou hodnotu jejich karet. Naši snahou je rozšiřovat karetní programy tak, abychom co nejvíce vyhověli nárokům spotřebitelů. Zvýšili jsme počet „sociálních“ programů, rozšířili jsme škálu našich „prémiových“ programů a funkci správy financí jsme začlenili i do naší debetní platformy Maestro, dodává Javier Perez.

Evropské výsledky

Ve třetím čtvrtletí roku 2009 vykázal evropský region ve srovnání s třetím čtvrtletím roku 2008 meziroční nárůst hrubé dolarové hodnoty transakcí realizovaných kartami MasterCard o 0,2 %, nárůst objemu plateb u obchodníků o 1,6 %, nárůst počtu nákupních transakcí o 5,2 % a pokles hotovostních transakcí o 2,7 %. V období od 1. července do 30. září 2009 evropští držitelé karet realizovali pomocí svých karet značky MasterCard více než 1,7 miliardy nákupních transakcí, včetně transakcí internetových.

K 30. září 2009 vydaly partnerské finanční instituce v Evropě celkem 197 milionů karet MasterCard (bez značek Maestro a Cirrus), což je o 1,9 % více než ve stejném čtvrtletí roku 2008. Evropané mohou své karty MasterCard využívat na 8,7 milionu akceptačních míst v regionu a 29,4 milionu akceptačních míst na celém světě.

Značka Maestro se navíc objevila na 305 milionech karet. Spotřebitelé mohou nyní s kartami Maestro nakupovat u více než 7,4 milionu obchodníků v Evropě a 12,3 milionu obchodníků na celém světě.

V právě skončeném čtvrtletí dosáhla společnost MasterCard v celoevropském měřítku řady významných obchodních úspěchů, k nimž mimo jiné patří:

  • Význam „odměn“ a věrnostních programů se na trzích evropského regionu dostává stále více do popředí zájmu. V České republice zavedla společnost MasterCard ve spolupráci s GE Money Bank a společností Tesco nový program věrnostních karet – první svého druhu v zemi. V Německu došlo ve spolupráci s Deutsche Bank k přepracování nejznámějšího věrnostního programu – DeutschlandCard. Tato karta nyní slouží jako platební i věrnostní.
  • Bezkontaktní platební systém MasterCard PayPass v Evropě stále expanduje a poprvé byl zaveden i v Maďarsku, kde příslušné karty vydává banka OTP. K prvním budapešťským obchodníkům, kteří karty přijímají, patří restaurace rychlého občerstvení, např. Burger King a McDonalds, prodejny novin a kina. Na Slovensku oslavili první výročí zapojení své země do systému PayPass. Platební hodinky PayPass Birdie Watch zde od července 2009 poskytuje VOLKSBANK.
  • Produktová řada Maestro byla dále posílena zavedením první evropské karty Maestro s bezplatnou aplikací „správce financí“. V Polsku se zároveň jednalo o první zavedení karty Maestro do debetního portfolia Millennium Bank.
  • Rozsah akceptace karet Maestro se letos v Belgii výrazně rozšířil. Za podpory bank KBC, CBC a Centea byla zavedena akceptace platebních karet pro elektronické obchodování. V Belgii a Lucembursku začali karty Maestro přijímat i čerpací stanice. Otevírá se tak další velká příležitost v rámci SEPA, a to díky partnerství s provozovatelem čerpacích stanic, společností Tokheim. Toto partnerství dává mezinárodním zákazníkům konkurenční výhodu akceptace debetních karet v rámci SEPA, a to právě v sektoru zaměřeném na evropskou cestující veřejnost.