Společnost MasterCard dosáhla ve třetím čtvrtletí v Evropě dvouciferného růstu

[Tisková zpráva] Praha, 9. listopadu 2006 – Společnost MasterCard oznámila, že ve třetím čtvrtletí roku 2006 zaznamenala v Evropě dvouciferný růst svých provozních výsledků. Společnost vykázala v Evropě růst o 12,9 % pokud jde o celkový objem v dolarech. V absolutních číslech došlo k jeho nárůstu na 135 mld. USD. Stejně tak vzrostly v tomto období v Evropě i nákupní objemy, a to o 13,3 % na 99 mld. USD.

Karty společnosti MasterCard byly v Evropě použity k celkovému počtu 1,28 mld. transakcí, což představuje zvýšení o 9,6 % oproti stejnému období loňského roku. Ke 30. 9. 2006 vydaly klientské banky v Evropě 145 milionů platebních karet MasterCard, tedy o 17 % více než loni. Celkový počet akceptačních míst dosáhl v Evropě počtu 7,6 milionu. Počet karet značek Maestro a Cirrus se v Evropě zvýšil na 281 milionů, což představuje zvýšení o 8 % oproti stejnému období loňského roku a počet akceptačních míst dosáhl v Evropě 6,7 milionu.

„Evropa významně přispěla k celosvětovým výsledkům MasterCard Worldwide ve třetím čtvrtletí roku 2006,“ sdělil Javier Perez, prezident MasterCard Europe. „I nadále v regionu dosahujeme dvouciferného růstu, zejména na nově se rozvíjejících trzích střední a východní Evropy.“

„Jakožto globální firma s celoevropskou tradicí skutečně chápeme, co evropští klienti potřebují a snažíme se pro ně maximalizovat naši nabídku. Díky kartám Maestro máme již na trhu řešení, které vyhovuje požadavkům SEPA . Naším hlavním cílem je nyní využít této pozice ve prospěch našich klientů, partnerů a regulátorů tak, abychom v Evropě vytvořili opravdovou platební zónu bez hranic,”dodal Javier Perez.

Mezi nejvýznamnější evropské události ve třetím čtvrtletí patřilo spuštění prvního plně bezkontaktního platebního programu v Evropě, které se uskutečnilo v létě 2006 v Turecku na bázi technologie OneSmart® PayPass™. PayPass nabízí spotřebitelům pohodlnou alternativu k hotovosti, která umožňuje rychlé a snadné drobné nákupy. Při platbách pomocí systému PayPass v hodnotě do 25 dolarů již nemusí zákazníci hledat peníze a drobné, nemusí protahovat kartu čtečkou ani podepisovat stvrzenky. Stačí pouze přiložit kartu s touto funkcí na čtečku PayPass u příslušných obchodníků.

Ve třetím čtvrtletí společnost MasterCard dále pokračovala v budování svého rozmanitého portfolia evropských co-brandových programů. V České republice například představila Citibank co-brandové programy s významnými partnery jako jsou České aerolinie a síť čerpacích stanic Shell. Dalším úspěšným příkladem na českém trhu je také nová ISIC affinity studentská karta, kterou vydává Komerční banka. Tyto co-brandové a affinity platební karty MasterCard poskytují jejich držitelům značné výhody a bonusy.

„Naše stabilně dobré provozní výsledky ukazují, že evropští zákazníci i nadále preferují moderní produkty společnosti MasterCard, celosvětově uznávanou značku a silné technologické zázemí. To vše s cílem zvyšovat rentabilitu svého platebního styku,” uzavírá Javier Perez.