Společnost LG Electronics CZ oznamuje hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2007

LG Electronics (LG), vedoucí společnost na poli spotřební elektroniky a mobilní komunikace, oznámila neauditované hospodářské výsledky za období tří měsíců do konce března 2007. Částky uváděné v korejských wonech (KRW) byly převedeny na americké dolary (USD) v průměrném kurzu za tři měsíce pro každé čtvrtletí, což činilo 939 KRW za 1 USD (1. čtvrtletí 2007), 938 KRW za 1 USD (4. čtvrtletí 2006, mezikvartálně), 977 KRW za 1 USD (1. čtvrtletí 2006, meziročně).

Pro snadné pochopení globálního podnikání společnosti LG zveřejnila společnost finanční hospodářské výsledky na úrovni mateřské společnosti a k nim ještě dále konsolidované výsledky každé divize a zahraničních dceřiných společností.

Tržby a zisk

Společnost za první čtvrtletí roku 2007 vykázala výnosy ve výši 6,03 bilionu KRW (6,43 miliardy USD) na úrovni mateřské společnosti, což představuje nárůst oproti předchozímu roku o 4,0 %, který byl způsoben mohutnými tržbami za prémiové mobilní telefony a domácí spotřebiče. V konsolidovaných číslech, zahrnující tržby zahraničních dceřiných společností LG, dosáhly výnosy úrovně 9,59 bilionu KRW (10,22 miliardy USD), což představuje nárůst o 8,3 % oproti předchozímu roku.

Provozní zisk činil 173 miliard KRW (184 milionů USD) na úrovni mateřské společnosti s marží 2,9 % ve srovnání se 191 miliardami KRW (204 milionů USD) v předchozím roce, zejména díky stagnaci v sektoru displejů a médií i přes mimořádný obrat v sektoru mobilní techniky a solidní výkon v sektoru spotřebičů. Situace v konsolidovaných číslech byla 28 miliard KRW (29,4 milionů USD) v důsledku provozní ztráty zahraničních dceřiných společností ve výši 133 miliard KRW (142 milionů USD).

Hospodářský výsledek na úrovni mateřské společnosti představoval ztrátu ve výši 123 miliard KRW (131 milionů USD) zejména díky ztrátě v důsledku metody ekvivalence ve výši 193 miliard KRW (205 milionů USD) za společnost LG.Philips LCD a zahraniční dceřiné společnosti.

Konsolidované výsledky podle obchodních divizí:

Společnost Mobile Communication Company zaznamenala tržby ve výši 2,51 bilionu KRW (2,67 miliard USD), o 14,7 % více než v předchozím roce. Výnosy z prodeje mobilních telefonů vzrostly o 17,8 % na 2,35 bilionu KRW (2,5 miliardy USD) oproti 2.00 bilionu KRW (2,05 miliardy USD). Celkové dodávky spadající do konsolidovaných tržeb činily 15,8 milionů kusů oproti 14,1 milionům kusům meziročně a 17,9 miliony kusů mezikvartálně. Úspěch telefonu ‘Shine’ a řady DMB v Koreji zvedl dodávky mezikvartálně o 46 % a pokračující vysoká poptávka po prémiovém telefonu ‘Chocolate’ na otevřených trzích GSM byla tahounem mezikvartálního posunu o 28 %. K silnému růstu tržeb u telefonů WCDMA došlo v Koreji a ve Spojených státech. Provozní marže činila 4,7 %, tedy o něco méně než 6,6 % na úrovni mateřské společnosti, ale došlo k zotavení ze ztráty 2,6 % z prvního čtvrtletí roku 2006.

Tržby společnosti Digital Appliance Company vzrostly o 15,1 % na 2,94 bilionu KRW (3,13 miliardy USD) oproti předchozímu roku díky růstu prémiových řad výrobků. Zlepšení provozního zisku bylo mimořádné. Jeho výše 169 miliard KRW (17,9 milionů USD) byla o 43,6 % vyšší než v roce předchozím a o 37,1 % vyšší než v předcházejícím čtvrtletí. Provozní marže vzrostla o 1,1 % na 5,7 % i přes zhodnocení wonu a nárůst materiálových nákladů. Na úrovni mateřské společnosti vzrostla marže o 1,8 % na 12,0 %.

Tržby společnosti Digital Display Company včetně displejových panelů a plochých televizních panelů a monitorů vzrostly o 1,5 % na 2,75 bilionu KRW (2,93 miliardy USD) oproti předchozímu roku, ale společnost vykázala provozní ztrátu ve výši 262 miliard KRW (2,79 milionů USD). Tržby společnosti Digital Media z mediálních a IT výrobků byly vykázány ve výši 1,38 bilionu KRW (1,47 milionu USD), o 4,7 % méně, než předchozí rok. Zpomalení v sektoru displejů a médií je výsledkem sezónních výkyvů a zvýšené cenové eroze, ale zejména nižší efektivity kapacity plasmových obrazovek.