Společnost CCS v roce 2001 dále upevnila svou pozici na trhu platebních karet a splátkových finančních produktů

CCS Česká společnost pro platební karty dosáhla v roce 2001 dalšího posílení svých obchodních aktivit na českém trhu finančních služeb, a to jak v segmentu platebních karet pro primární financování pohonných hmot, tak v oblasti finančních služeb splátkového prodeje pod značkou CCS Triangl. Obchodní obrat CCS dosáhl v loňském roce 16,9 mld. Kč. Prostřednictvím CCS Triangl pak financovala v roce 2001 nákupy na splátky v celkové hodnotě 450,3 milionů Kč. Počet aktivních karet CCS, určených primárně pro financování nákupu pohonných hmot, dosáhl 290 tisíc. Další rozvoj univerzálních finančních produktů jak pro firemní, tak i spotřebitelskou klientelu, pak CCS připravuje v průběhu roku 2002.

Ke konci loňského roku využívalo karet CCS 34,7 tisíce převážně firemních klientů a dalších 41,5 tisíce klientů používalo předplatní čipovou kartu CCS Bonus. Ke stejnému datu využilo celkem 130 000 fyzických osob splátkového prodeje a ostatních služeb CCS Trianglu.

Počet aktivních karet CCS dosáhl 290 tisíc
Ke konci roku 2001 činil počet aktivních karet vydaných CCS Českou společností pro platební karty 290 tisíc. Největší podíl na celkovém počtu aktivních karet zaujímá firemní čipová karta CCS Limit se 78 %, celkový počet těchto karet činil k 31. 12. 2001 225,4 t­isíce. Velmi významné postavení má v portfoliu rovněž čipová karta CCS Bonus s počtem 41,5 tisíce aktivních karet, která je využívána jako základ řady věrnostních programů. Portfolio karetních produktů CCS doplňuje mezinárodní karta UTA/CCS, karta CCS Kontakt, která je určena především pro jednoduché a bezpečné platby na internetu a karta CCS Osobní.

V září 2001 uvedla CCS Česká společnost pro platební karty na trh nový produkt – – CCS Monitor. Jde o monitorovací systém, který využívá navigační sítě GPS. Během tří měsíců loňského roku začalo využívat již 569 klientů CCS Monitoru ke komplexnímu řízení a kontrole firemního autoparku.

Akceptační síť CCS karet meziročně vzrostla o 12 %
V roce 2001 došlo k dalšímu nárůstu počtu akceptačních míst přijímajících karty CCS. Ke konci roku 2001 bylo držitelům karet CCS k dispozici 4637 akceptačních míst, tedy o 12 % více než v roce 2000. Karty CCS jsou využívány nejen pro platby za pohonné hmoty, ale také pro ostatní platby spojené s cestováním. Karty CCS přijímá 1945 čerpacích stanic, 2012 servisů, 265 hotelů a restaurací, 9 hypermarketů a supermarketů a 406 dalších obchodních míst.

V akceptační síti CCS proběhlo v roce 2001 celkem 20,1 milionu transakcí, což oproti roku 2000, kdy bylo realizováno 18,7 milionu transakcí, znamená 7% nárůst. Kartami CCS bylo v této síti realizováno celkem 14,5 milionu transakcí, což představuje 72 % všech uskutečněných transakcí. Ostatních 28 procent transakcí představují platby kartami jiných vydavatelů. Průměrná výše úhrady jedné transakce činila 1097 korun.

Celkový obrat v akceptační síti CCS, tedy prostřednictvím akceptačních míst CCS, za rok 2001 dosáhl hodnoty 21 276 mil. korun. Z toho obrat realizovaný prostřednictvím karet CCS činil 15 936 mil. korun.

CCS Triangl uzavřel v loňském roce smlouvy za téměř půl miliardy korun

V roce 2001 rozšířila společnost CCS portfolio svých služeb akvizicí společnosti Český Triangl. CCS tak obohatila svou nabídku i o služby splátkového prodeje. Společnost tak naplňuje svou strategii přeměny od zaměření na financování pohonných hmot ke společnosti poskytující produkty pro univerzální financování.

Celkem 39 175 smluv o splátkovém prodeji v hodnotě přes 450,3 miliónů Kč uzavřel během loňského roku CCS Triangl. Ten nabízí prodej na splátky bez finančního navýšení a s dopravou zboží do domu zdarma. O tom, že je model splácení s 0% navýšením skutečně efektivní, svědčí skutečnost, že se pro něj v loňském roce rozhodlo celkem 95 % zákazníků. 5 % klientů pak volilo jiný model splácení. V roce 2001 dosáhl celkový počet klientů CCS Triangl 130 tisíc.

Průměrná hodnota uzavřené smlouvy činila v loňském roce 11 495 Kč. Zákazníci nejčastěji využívali variantu splácení s 10% akontací, a to celkem v 58 % případů. Nejprodávanějším sortimentem zboží byly domácí spotřebiče – zejména pračky, televizory a ledničky. Pro výrobky dlouhodobé spotřeby se rozhodlo 92 % objednávajících. Většina smluv byla uzavřena prostřednictvím zprostředkovatelů, kteří jsou tradiční oporou obchodního modelu CCS Triangl.

CCS Triangl, jako jeden z klíčových produktů CCS, patří mezi přední české poskytovatele splátkového prodeje. Oproti konkurenčním produktům nabízí splátkový formát bez finančního navýšení a ve své nabídce má celkem 20 modelů splácení. Prodej na splátky s 0% navýšením nabízí u 50 % splátkových variant. Všem svým zákazníkům poskytuje CCS Triangl také dopravu zboží do domu zdarma. V závěru loňského roku se podařilo významně zkrátit dodací lhůty objednaných výrobků z původních tří týdnů na jeden týden od doručení objednávky.

O stálé zákazníky pečuje Klub Triangl, který jim poskytuje další splátkové modely s 0% úrokovou sazbou a řadu dalších výhod: nákup zboží bez potvrzení o výši příjmů, uzavření smlouvy po telefonu, slevu 8 % při nákupu v hotovosti, atd. V současnosti má klub 98 000 členů.

V roce 2002 plánuje společnost CCS další rozšíření svého portfolia produktů pro univerzální financování a hodlá dále posílit svou pozici v oblasti finančních služeb pro retailovou klientelu.


Informace o společnosti:
CCS Česká společnost pro platební karty byla založena v roce 1991 se zaměřením na poskytování služeb především v oblasti platebních karet akceptovaných v síti čerpacích stanic. Během svého působení rozšířila pole své působnosti a v současnosti představuje významnou nebankovní finanční společnost na českém trhu, která se specializuje na poskytování karetních, platebních a spotřebitelských služeb.
Portfolio CCS přináší řadu produktů od služeb řízení firemního autoparku, přes platební služby zprostředkované specializovanými platebními kartami. Nově rovněž věrnostní programy pro firemní obchodní partnery a jejich zaměstnance. Pro soukromé osoby je určena nabídka segmentu spotřebních financí, které reprezentuje značka CCS Triangl.

Značka CCS Triangl vznikla v roce 2001 akvizicí společnosti Český Triangl, kdy se CCS Česká společnost pro platební karty stala rozhodujícím akcionářem této společnosti. Historie společnosti Triangl pak sahá do roku 1992. Významným mezníkem v její činnosti byl rok 1998, kdy přišla na trh s novou koncepcí splátkového prodeje s 0% navýšením.