Společnost Ahold Czech Republic nikterak nemění pravidla zpracovávání plateb kartami ani o tom nejedná se zúčtovací bankou

DRŽITELŮM PLATEBNÍCH KARET MASTERCARD ŽÁDNÉ ZDRAŽOVÁNÍ NÁKUPŮ NEHROZÍ – MLADÁ FRONTA DNES ZVEŘEJNILA INFORMACI, KTERÁ POŠKOZUJE DOBRÉ JMÉNO SPOLEČNOSTÍ MASTERCARD A AHOLD.

V dnešním vydání deníku Mladá fronta DNES je uveřejněn článek „ZAPLATIT KARTOU SE PRODRAŽÍ“, který je postaven na informaci, že společnost Ahold Czech Republic (provozovatel supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova) údajně uzavřela se svou bankou dodatek ke smlouvě umožňující účtovat zákazníkům platícím kartami MasterCard k nákupu příplatek pokrývající náklady spojené s platbou platební kartou.

TATO INFORMACE A POJETÍ ČLÁNKU JSOU ZCELA NEPRAVDIVÉ A SPOLEČNOSTI AHOLD A MASTERCARD JI RAZANTNĚ ODMÍTAJÍ.

NEUZAVŘELI JSME ŽÁDNOU TAKOVOU SMLOUVU ANI JAKÝKOLI DODATEK, KTERÝ BY TOTO UPRAVOVAL, říká Kateřina Černá, tisková mluvčí společnosti Ahold Czech Republic a dodává: V TÉTO VĚCI NEPROBÍHAJÍ ANI ŽÁDNÁ JEDNÁNÍ A NIC TAKOVÉHO ROZHODNĚ NEPŘIPRAVUJEME. BYLI BYCHOM NERADI, ABY TAKOVÁTO NEPRAVDIVÁ INFORMACE POŠKODILA JAK SPOLEČNOST AHOLD TAK NAŠE ZÁKAZNÍKY, KTEŘÍ U NÁS NAKUPUJÍ A KARTAMI MASTERCARD PLATÍ. ŽÁDNOU TAKOVOU INFORMACI JSME DENÍKU MLADÁ FRONTA DNES NEPOSKYTLI – JDE O SMYŠLENOU VĚC.

Společnost Ahold Czech Republic by navíc takovýto postup vůči zákazníkům považovala za nelogický a z konkurenčního hlediska naprosto nevýhodný.

Není tedy pravda, že by zákazníkům v České republice platícím kartami MasterCard hrozilo jakékoli účtování poplatků za realizaci plateb prostřednictvím karet MasterCard. Vyplývá to i z dostupných informací od bank provozujících u obchodníků platební terminály, které s obchodníky takováto jednání nevedou.

Z údajů společnosti MasterCard současně vyplývá, že i trend v zahraničí je naprosto opačný. Pokud existovali obchodníci, kteří z nějakého důvodu účtovali za platby JAKOUKOLI ZNAČKOU PLATEBNÍCH KARET PŘRÁŽKU POKRÝVAJÍCÍ SOUVISEJÍCÍ NÁKLADY, z konkurenčních důvodů většinou podobné poplatky zrušili. Zákazníci se totiž pak rozhodovali pro jiného obchodníka, který jim neúčtoval jakoukoli přirážku, než že by se vzdávali pohodlného placení kartou.