Spokojenost a loajalita klientů Raiffeisenbank a eBanky roste a patří k nejvyšším na českém trhu

Raiffeisenbank a.s. a eBanka, a.s. mají jedny z nejspokojenějších klientů na českém trhu. Se službami obou bank je spokojeno více než 90 procent klientů jedné či druhé banky, kteří je považují jako svou hlavní banku, vyplývá z průzkumu agentury TNS Aisa. K měření využívá TNS Aisa tzv. TRIM index, který vyjadřuje míru spokojenosti a loajality klientů k bance.

Raiffeisenbank a eBanka i přes náročný proces vzájemné integrace dále zvýšily spokojenost i loajalitu svých klientů. „Hodnota TRIM indexu je u klientů, kteří považují Raiffeisenbank za svoji hlavní banku, 92 bodů , u klientů, kteří eBanku považují za svoji hlavní banku, toto číslo dosahuje dokonce 94 bodů. Jsou to jedny z nejvyšších čísel na českém trhu a rovněž v celoevropském srovnání patříme mezi 10 procent bank s nejspokojenějšími klienty,“ uvedl generální ředitel Raiffeisenbank Lubor Žalman.

Výsledky vycházejí z průzkumu společnosti TNS Aisa provedeném na konci loňského roku mezi klienty významných domácích bank. Oproti předchozímu měření z počátku loňského roku tak míra spokojenosti klientů Raiffeisenbank vzrostla o 15 bodů, u klientů eBanky vzrostla o 6 bodů. Úroveň retence klientů s jinou bankou je výrazně nižší a dosahuje 78 bodů, uvádí průzkum.

Výzkum tak dále potvrdil fakt, že dosavadní průběh integrace obou bank klienti vnímají velmi pozitivně. „Odchodovost klientů eBanky klesla oproti stavu před integrací na polovinu. Navíc prodáváme rekordní množství nových produktů, a to nejen v tradičně silné oblasti úvěrů, ale i v běžných účtech,“ dodal Lubor Žalman.

K největšímu nárůstu spokojenosti klientů přitom došlo v hodnocení výše úrokových sazeb, poplatků za vedení účtu a s úrovní internetového bankovnictví. „Výsledky tak potvrzují úspěch eKonta, kde klient může získat řadu služeb zdarma. V současnosti eKonto tvoří 90% nově otevíraných účtů,“ uvedl Lubor Žalman. Naopak nespokojenost klienti vyjádřili především s výší poplatků za odchozí platby. „Naší reakcí je snížení poplatku za veškeré odchozí platby v rámci eKonta na 2,90 Kč z předchozích 6,90 Kč,“ dodal.

eKonto je nový typ účtu, který banka nabízí od loňského podzimu. Kombinuje v sobě dva základní prvky: variabilitu a slevové programy. Klient si tak může k eKontu navolit ty produkty, které bude skutečně používat a díky systému slev může získat převážnou většinu produktů a služeb zcela zdarma.

Raiffeisenbank a eBanka zahájily proces vzájemné fúze v roce 2006 a v letošním roce chtějí tento proces završit spojením pod jednu značku Raiffeisenbank.