Splátkový prodej vrcholí

Předvánoční období ve splátkovém prodeji vrcholí. Společnost GE Capital Multiservis zaznamenala razantní zvýšení nákupů na splátky. K 30. 11. 2003 zaznamenala společnost GE Capital Multiservis růst počtu aktivních úvěrových smluv o 23 % a zvýšení profinancované částky o 34 % ve srovnání s předchozím rokem. V předvánočním období se mění i typ produktů, které si lidé na splátky pořizují. Zvýšený zájem zaznamenalo také call centrum GE Capital Multiservis.

Společnost GE Capital Multiservis potvrzuje i v předvánočním období svou vedoucí pozici na trhu splátkového prodeje. K 30. 11. 2003 měla 818 758 aktivních úvěrových smluv s celkovou profinancovanou částkou 15,095 miliardy Kč. Ve srovnání s předchozím rokem to znamená zvýšení počtu smluv k 30. 11. 2003 o 23,0 % a růst profinancované částky o 34,3 %.

Předvánoční prodeje se ale projevují také tím, že si klienti GE Capital Multiservis pořizují na splátky jiné druhy zboží než ve zbytku roku. Zatímco v průběhu roku si klienti nejčastěji pořizují na splátky bílou techniku, tedy pračky a ledničky, před Vánoci je největší zájem o hnědou techniku, tedy televize, videa a hi-fi zboží.

V období říjen – listopad 2003 si 32,7 % klientů GE Capital Multiservis pořídilo na Multiservis úvěr hnědou techniku, 18,4 % klientů si koupilo bílou techniku, 10,8 % klientů mobilní telefon a 10,4 % klientů využilo Multiservis úvěr pro výběr hotovosti. Na páté příčce se letos umístila výpočetní technika, kterou si na Multiservis úvěr pořídilo přes 6,1 % klientů, uvedl Jiří Pathy, ředitel a předseda představenstva GE Capital Multiservis.

V období říjen – listopad 2002 si klienti na splátky pořizovali nejčastěji hnědou techniku (28,7 %), bílou techniku (18,9 %), mobilní telefony (11,7 %), výpočetní techniku (8,3 %) a nábytek (6,9 %).

Na prvních třech příčkách v popularitě zboží pořizovaného na Multiservis úvěr tedy nedošlo ve srovnání s loňským rokem k žádné změně. Oproti loňskému předvánočnímu období však nabral na popularitě výběr hotovosti.

Zvýšený zájem zaznamenali také operátoři call centra GE Capital Multiservisu. V předvánočním období jsme zaznamenali nárůst počtu hovorů o 20 %. Jedná se o tradiční předvánoční nápor, který jsme vyřešili posílením počtu operátorů tak, aby každý žadatel o informace byl co nejrychleji a nejefektivněji uspokojen, řekl Pavel Mencl, vedoucí call centra GE Capital Multiservis.

Společnost GE Capital Multiservis zahájila letošní předvánoční sezónu nabídkou zvýhodněného Multiservis úvěru už 22. října 2003. Každý, kdo nakoupí zboží na Multiservis úvěr si může vybrat mezi dvěmi výhodnými variantami splácení: buď zboží začne splácet standardně až po třech měsících od data nákupu, nebo se rozhodne využít možnost celý úvěr splatit do tří měsíců.

Při druhé variantě mu nebude účtováno žádné navýšení ani poplatky za zřízení úvěru nebo vedení účtu. Tato varianta je vhodná například tehdy, kdy klient aktuálně nedisponuje celkovou potřebnou částkou, ale ví, že do tří měsíců bude mít dostatek finanční hotovosti ke splácení úvěru.

Petra Kopecká, manažerka komunikace GE Capital Multiservis