SOVA odhalila nový podvod bazaristů

Sdružení SOVA na základě podnětů zákazníků drobných autobazarů odhalilo nový trik, s jehož pomocí prodejci lákají ze svých důvěřivých zákazníků peníze navíc. Trik je jednoduchý: bazar slibuje poskytnutí záruky na ojetý automobil, až na místě se ale kupující dozví, že záruku dostane pouze v případě, pokud si nechá auto prohlédnout v jednom konkrétním servisu a nalezené závady odstranit. Přesně tak vypadal i případ Luďka Kozmína ze Šumperska.

„V bazaru EuroCar v Brně jsem koncem listopadu koupil za 99000 Kč ojetý Opel Omega, podle bazaru z roku 1999. Nabídka bazaru mě zaujala, protože v inzerátech sliboval na všechna auta 12ti měsíční záruku a na internetu má rozsáhlou sekci o tom, jak skvělé a nadstandardní záruky poskytuje,“ uvedl Luděk Kozmín a přidal, že právě v záruce byl háček! Nejdřív si totiž musel nechat auto prohlédnout a opravit v servisu Citi Servis, který mu EuroCar přímo určil, za dalších skoro 15000 korun, jinak by záruku nedostal. Cena auta se tak rázem vyšplhala z 99000 na 114000. Auto se tak prodražilo o více než desetinu svojí hodnoty. Zajímavé je, že Citi Servis je s bazarem EuroCar personálně propojen. Bazar tak vlastně prostřednictvím servisu a šikovně postaveného systému pro získání záruky láká ze svých důvěřivých zákazníků další peníze.

Chování pracovníků bazaru i servisu přišlo Luďkovi Kozmínovi divné, proto si nechal prověřit historii vozu a jeho právní původ u renomované firmy Cebia. „Odborníci zjistili, že auto je o tři roky starší, než uvedl bazar, vůz byl totiž vyrobený už v roce 1996! Proto jsem se ihned obrátil na firmu EuroCar a žádal slevu. Z bazaru mi ale napsali, že vlastně za auto nenesou žádnou odpovědnost, protože jeho prodej pouze zprostředkovali!“ stěžuje si pan Kozmín, který uvěřil jejich slibům, které jsou dodnes na webových stránkách EuroCaru. Mimo jiné se zde dozvíte: „S naší zárukou je koupě ojetého vozidla slavnostní událostí bez nechtěných překvapení. Samozřejmostí je doživotní certifikovaná záruka na původ vozidla, právní vady či číslo karoserie.“

Názor SOVY

Sdružení SOVA se domnívá, že zákazník v tomto případě naletěl slibům, které bazar ani nemohl splnit. V okamžiku, kdy bazaru auto nepatřilo, a jeho prodej pouze zprostředkovával, nemohl na něj nabízet záruku. To by mohl pouze v případě, že by auto vlastnil. Bohužel to ovšem zároveň znamená, že zákazník nyní nemůže po bazaru záruku požadovat, protože koupil auto zprostředkovaně, nikoli od přímého majitele. To, že mu bazar EuroCar slíbil záruku, nechal si ji draze zaplatit, a pak ji nedodržel je bohužel odsouzení hodným jednáním ze strany bazaru – zprostředkovatele prodeje vozidla. SOVA proto varuje motoristy před podobnými triky a nákupy od prodejců, kteří vozy nevlastní, ale jejich prodej pouze zprostředkovávají.

Podle stanoviska sdružení je nyní auto téměř neprodejné. To se potvrdilo, když sdružení nechalo vůz ocenit ve dvou velkých bazarech. V obou auto odmítli vykoupit právě proto, že bylo nelegálně omlazené a ve velmi špatném technickém stavu. Sdružení SOVA proto radí, aby si lidé vždy raději kupovali automobily v bazarech, které vozy přímo vlastní a nejsou jen zprostředkovateli prodeje. Luďku Kozmínovi doporučujeme podat žalobu na bazar EuroCar. Detaily celého příběhu a kopie dokladů naleznete v příloze.