Soutěž podnikatelských nápadů o milion korun byla zahájena

Dnes v byla zahájena soutěž podnikatelských záměrů „Nápady za miliony“, která výhercům přináší hodnotné ceny a investice v objemu přes milion korun. Hlavními garanty soutěže, jejímž cílem je podpořit podnikavého ducha u české veřejnosti a u vysokoškolských studentů zvláště, jsou Podnikatelský inkubátor při Vysoké škole ekonomické v Praze a Hospodářská komora hlavního města Prahy. Partnerem a hlavním sponzorem celé akce je skupina RWE v ČR.

„Mít vlastní podnik nebo firmu je snem mnoha lidí. Uvést dobrý nápad do praxe však pro spoustu z nich stále představuje nepřekonatelný problém, ať už z důvodu nedostatečných zkušeností, chybějících financí nebo jednoduše obav z neúspěchu. Právě takové lidi chceme soutěží podpořit,“ řekl Miroslav Křížek, ředitel Podnikatelského inkubátoru při VŠE, který je jedním z odborných garantů soutěže.

Do soutěže může být přihlášen libovolný podnikatelský záměr, nápad na rozšíření firmy či projekt pro investory, přičemž rozhodující není formální zpracování, ale nápad – obsah projektu. Svůj záměr mohou jednotlivci i týmy přihlásit prostřednictvím webových stránek www.soutezomilion.cz, a to až do 15 listopadu 2007. Přihlášené projekty bude na základě proveditelnosti, potenciálu dalšího růstu a samozřejmě originality posuzovat porota složená z akademiků, zkušených podnikatelů, investorů a odborných novinářů. Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen proběhne v polovině prosince.

Pro výherce jsou připraveny věcné i finanční ceny a investice v hodnotě přes milion korun. Výherci si z nich budou moci vybírat na základě svého výsledného pořadí. Hlavní cenou je stipendium 150 tisíc korun od hlavního partnera akce, energetické skupiny RWE. Dalšími sponzory soutěže jsou (v abecedním pořadí): ASUS, Ernst & Young, Euronews, Jazykový Institut Praha, OKI, Profi-kancelář, ekonomický systém Pohoda a T-Mobile.

„RWE je vždy otevřena zajímavým a kreativním nápadům. Proto dlouhodobě podporujeme vysokoškolské programy, které motivují studenty v jejich práci na skutečně reálných a realizovatelných projektech. Naším cílem je v rámci společenské odpovědnosti pomáhat k přípravě budoucích expertů a manažerů, kteří poté snáze najdou uplatnění například i v energetice,“ uvedl v souvislosti s prvním ročníkem soutěže ředitel komunikace RWE v ČR Martin Chalupský.

Kromě věcných cen soutěž účastníkům otevírá cestu k investorům, kteří jim pomohou uvést projekty do života. Každý investor se zavazují vložit do vybraného projektu minimálně 200 tisíc korun.