Soutěž na téma „Ideální banka v 21. století“ zná své vítěze

Ke každému účtu webová stránka, věrnostní prémie pro stálé klienty, občerstvovací pult a relaxační místnost nebo například nákup lístků na divadelní představení prostřednictvím osobního bankéře… To jsou nápady z eseje Hany Karoliny Kobulejové, vítězky soutěže „Ideální banka v 21. století“, kterou zorganizovala Poštovní spořitelna ve spolupráci se serverem www.bankovnipoplatky.com.

„Text velmi čtivě popisuje propojení bankovního světa se světem okolním, což je filozofie, kterou zastává i Poštovní spořitelna,“ komentuje Denisa Salátková z externí komunikace PS.

Cenu Poštovní spořitelny o nejlepší nápad získala Veronika Paslerová z Technické univerzity v Liberci se svou vizí „školení pro seniory“, například v případě názorné ukázky použití platebních karet. „Většina prací se soustředila hlavně na mladé lidi, na potřeby seniorů pomyslel málokdo, což je také důvod, proč zvítězil právě nápad slečny Paslerové,“ vysvětluje nový ombudsman PS Martin Kovář.

Z 55 došlých esejů nakonec odborná porota vybrala 20 nejlepších, kteří si kromě věcných darů rozdělí i finanční výhry v celkové výši 73 000 Kč. „Šest nejlépe hodnocených navíc dostane šanci absolvovat stáž v bance, aby si mohli na vlastní kůži vyzkoušet, jak moc se jejich nápady blíží realitě,“ dodává Salátková.

Ze středních škol přišlo celkem 21 soutěžních textů. Z vyšších odborných škol pak 2 práce a z vysokých škol podle očekávání největší počet – 32 esejů. Nejvíce studentů poslalo své náměty z Technické univerzity v Liberci a z Bankovního institutu. Svoje práce odevzdalo 24 studentů, 26 studentek a 5 studentských tý­mů.

„Vzhledem k počtu prací, které studenti poslali, považuji první ročník soutěže za úspěšný. Zároveň jsem rád, že se projektu ujala Poštovní spořitelna, protože nejlepší způsob, jak postupně zlepšit postavení bankovních klientů, je zvyšování jejich finanční vzdělanosti, což bylo také cílem celé akce,“ dodává Patrik Nacher, majitel portálu www.bankovnipoplatky.com.