SOS vítá postup ÚOHS

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky vítá rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, jenž stavebním spořitelnám udělil vysokou pokutu za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Příčinou bylo chování spořitelen při stanovování poplatků souvisejících se stavebním spořením. SOS očekává, že tento příklad zvýší korektnost na trhu a společnosti si uvědomí, že vůči spotřebitelům nelze postupovat v rozporu se zákonem.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) dalo ÚOHS svůj podnět na základě opakovaných stížností, se kterými se klienti všech stavebních spořitelen, působících v České republice, opakovaně obraceli na poradny pro spotřebitele, jež SOS provozuje.

Sdružení ocenilo, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dal za pravdu jeho argumentům, s nimiž se ve svém podání na něj v únoru letošního roku obrátilo.

Je povzbuzením pro všechny spotřebitele, že existují mechanizmy, jak se protiprávnímu jednání účinně bránit. Nalézat a posilovat takové mechanizmy považuje naše spotřebitelská organizace, která hájí práva spotřebitelů už dvanáctý rok, za své prvořadé poslání. Že vynakládané úsilí není zbytečné, se potvrdilo v uplynulých letech opakovaně, kdy SOS hájilo práva spotřebitelů např. vůči České spořitelně, T-Mobilu či Českému Telecomu, řekl František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS. Jak dále dodal: S výší pokuty, kterou udělil ÚOHS, je SOS spokojeno, jen doufáme, že ji stavební spořitelny nepřesunou na bedra svých zákazníků.

Rozhodnutí stavebních spořitelen dosud není pravomocné, nicméně podle dostupných informací považují odborníci nynější stanovisko ÚOHS za velmi pevné.

Předpokládáme, že se poplatky vrátí na rozumnou úroveň. Bylo by přeci nelogické, aby spořitelny dál vybíraly poplatky ve výši, za kterou je ÚOHS pokutoval, dodala Ivana Picková z SOS. Naše Sdružení bude další vývoj kauzy velmi pečlivě sledovat, uzavřela.