SOS představuje projekt Partnerské poradny

Sdružení obrany spotřebitelů se v těchto dnech obrací dopisem na představitele měst a obcí s nabídkou spolupráce. Ta spočívá v možnosti bezplatného využívání poradenství pro spotřebitele na internetu a také zavedení nové rubriky - spotřebitelské poradny v radničních tiskovinách.

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) písemně oslovuje 6500 měst a obcí, které jsou členy Svazu měst a obcí ČR, jenž SOS poskytl členskou databázi. Bezplatné využívání internetového poradenství pro spotřebitele prostřednictvím odkazu na internetových stránkách příslušného města či obce je jednou ze služeb, kterou SOS široké veřejnosti nabízí. Oslovené obce se tak mohou zařadit mezi více než 130 měst a obcí, se kterými již SOS tímto způsobem spolupracuje, a které tak svým občanům poskytují maximální možný informační servis v oblasti prevence a řešení spotřebitelských problémů. „Obce se mohou bezplatně zaregistrovat do databáze tzv. Partnerských poraden měst na našich webových stránkách (www.spotrebitele.info/…zpartner.php), kde se zároveň o této aktivitě dozví podrobnosti, včetně technických detailů její realizace“, uvádí Naďa Šeráková, koordinátorka projektu.

Kromě možnosti zřízení internetové poradny nabízí SOS obcím také zařazení rubriky s radami pro spotřebitele do radničním listů či obdobných tiskovin, které města a obce obvykle vydávají. Pro občany by se tak objevila poměrně snadná možnost, jak získat právní radu při řešení konkrétního problému přímo na stránkách místních periodik.

Zaregistrované obce mohou rovněž využít desetiprocentní slevy pro své zaměstnance na odborné vzdělávací semináře, které SOS pořádá, a které se konají každý měsíc v Praze, v Brně a v Ostravě. Semináře jsou určeny všem pracovníkům zodpovědným za vyřizování reklamací, pracovníkům call center, zaměstnancům městských, obecních a živnostenských úřadů, ale i podnikatelům.