SOS magazín má dnes premiéru

První číslo barevného dvouměsíčníku Sdružení obrany spotřebitelů SOS magazín (od roku 1993 až do letošního dubna Štít spotřebitele) dostávají dnes do rukou členové sdružení a předplatitelé. Kontinuitu vyjadřuje i číslování – premiérový SOS magazín má číslo 3.

Štít spotřebitele přinášel od samého vzniku SOS informace ze spotřebitelské oblasti, rady, jak postupovat v situacích, kdy spotřebitelé nevědí, na co mají právo, případně na koho se obrátit, když se dostanou do problémů. Za více než 14 let existence několikrát měnil podobu a připravoval se, zpravidla ve velmi skromných podmínkách, v kanceláři SOS. Mezitím se však rapidně zvýšila poptávka po nezávislých informacích, jejichž garantem může být právě nezávislá spotřebitelská organizace. „Spotřebitelé požadují informace, jak se správně orientovat na trhu, z médií jsou zahlceni reklamou a zavádějícími zprávami. Proto bylo nutné změnit formu a nabídnout časopis v nové kvalitnější podobě se širším spektrem témat,“ vysvětluje David Šmejkal, předseda SOS.

SOS chce spotřebitelům přinášet kvalitní informace v atraktivní formě. Proto SOS přistoupilo ke změně tváře časopisu. „Kromě barevné titulní stránky, kterou jsme zavedli před několika měsíci, jsme přidali barvu i na vnitřní stránky, změnilo se lámání časopisu, přibyly fotografie,“ říká předseda SOS.. „Chtěli bychom, aby časopis, který si lze objednat spolu s řadou dalších výhod, byl i nadále ceněným zdrojem informací, rad i testů, především ze světa služeb,“ dodává předseda David Šmejkal.

Premiérový SOS magazín nahlíží pod pokličku účtování předražených bankovních poplatků v bankách v České republice. Ukazuje se, že požadují po klientech až 45násobek toho, co platí za zúčtování České národní bance.

Z Děčína jsme obdrželi přehled toho, kolik skutečně váží v severočeských obchodech Kauflandu pětikilové balení brambor. V tématu čísla reaguje generální sekretář Asociace finančních poradců (AFIZ) Marta Gellová na nejnovější kauzu SOS (žaloba proti firmě Finpomoc.cz) a radí spotřebitelům, jak vybírat úvěr a jeho poskytovatele.

Mimořádná velká telekomunikační příloha SOS magazínu přibližuje ze spotřebitelského hlediska současnost i budoucnost (nejen) mobilní telefonie u nás.

Sdružení obrany spotřebitelů nabízí SOS magazín v rámci tzv. Velkého či Malého balíčku. Ty kromě předplatného časopisů nabízí i zvýhodněné právní poradenství a další výhody. Zájemci si mohou za 370 Kč ročně (220 Kč) balíčky objednat na www.spotrebitele.info, ve Spotřebitelských informačních centrech po celé republice, nebo v centru SOS Novákových 8 v Praze 8.