SOS má nové informační centrum ve Svitavách

Od 04. prosince začne sloužit spotřebitelům nové svitavské informační centrum Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS). V bezplatné poradně na náměstí Míru č.o. 48 ve Svitavách mohou spotřebitelé konzultovat svůj spotřebitelský problém 3x týdně, v úterý a čtvrtek od 14 do16 hodin a v pátek od 9:30 do 11:30 hodin.

Nové Spotřebitelské informační centrum SOS v e Svitavách se podařilo otevřít po dlouhém úsilí. Umožní spotřebitelům v této části republiky osobně konzultovat své spotřebitelské problémy, nejen využívat telefonickou poradenskou linku či poradnu na webových stránkách SOS www.spotrebitele.info.

Spotřebitelé najdou v informačním centru nejen poradnu, ale budou si moci odsud odnést i informační materiály. Návštěvu v poradně se doporučuje sjednat telefonicky předem na číslech tel.: 605 526 889, případně využít e-mailové adresy svitavy@spotrebitele.info.

Rostoucí zájem spotřebitelů o možnost poradit se o svém spotřebitelském problému nás vedl k ještě usilovnější snaze informační centrum ve Svitavách otevřít. Rostoucí sebevědomí spotřebitelů potvrzuje oprávněnost existence spotřebitelské organizace, jakou se už dvanáctým rokem snaží být naše Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, řekl František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS a dodal: SOS sice nemůže vstupovat do sporů spotřebitele s podnikatelem, poskytuje však rady, šíří informace formou letáků, brožur a CD a hájí spotřebitele v situacích, kdy síly jednotlivce nestačí.

Spotřebitelská informační centra SOS působí již v deseti krajích České republiky a počet dotazů, upozornění a stížností, na které budou poradci SOS v letošním roce reagovat, zřejmě překoná podle odhadů Sdružení číslo 10 000, což je další nárůst ve srovnání s loňským rokem.

Četné podněty, s nimiž do poraden SOS spotřebitelé přicházejí, předává naše spotřebitelská organizace příslušným dozorovým orgánům, které mají možnost využít ve prospěch spotřebitelů své kompetence, připomněl F. Lobovský. Jak zdůraznil, SOS navíc hodlá v příštím roce využít ustanovení § 25 Zákona o ochraně spotřebitele, jež dává spotřebitelské organizaci možnost na základě získaných podnětů podat návrh k soudu na zahájení řízení o zdržení se protiprávního jednání ve věci ochrany práv spotřebitelů.

Služby osobních poraden SOS jsou pro klienty bezplatné, zdarma funguje také poradna na internetových stránkách SOS www.spotrebitele.info, zdůraznila Ivana PickováSOS. Jedinou placenou službou je poradenská linka SOS po telefonu, která od 1. září bude dostupná na novém telefonním čísle 900 08 08 08 se sazbou 8 Kč za minutu. Změna čísla a ceny dává nyní nově spotřebitelům možnost dovolat se na poradenskou telefonní linku ze sítí všech mobilních operátorů i veřejných automatů a pevných telefonních stanic, nejsou-li blokované pro volání na linky se zvýšeným tarifem. Operativní konzultace problému bývá podle našich poznatků velmi důležitá zejména v situacích, kdy odkladem může dojít k velmi výraznému a nevratnému porušení spotřebitelských práv, připomněla Picková.