SOS má nové informační centrum v Brně

Od 1. září začne sloužit spotřebitelům nové brněnské informační centrum Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS). V bezplatné poradně v Křenové ulici v centru Brna mohou spotřebitelé konzultovat svůj spotřebitelský problém dvakrát týdně, ve středu a ve čtvrtek od 15 do 17 hodin.

Nové Spotřebitelské informační centrum SOS v jihomoravské metropoli v Křenové ulici 151/47 naváže na zkušenosti dosavadní spotřebitelské poradny, která nabízela své služby v prostorách organizace Veronica v brněnské Panské ulici. Také na této adrese však zůstane možnost konzultovat spotřebitelský problém nadále zachována.

Spotřebitelské informační centrum v Brně se podařilo vybudovat i díky pochopení Magistrátu města Brna, který poskytl nebytové prostory a pomohl s jejich úpravou. Spotřebitelé najdou v informačním centru nejen poradnu, ale budou si moci odsud odnést i informační materiály.

Rostoucí zájem spotřebitelů o možnost poradit se o svém spotřebitelském problému nás vede k posílení našeho zastoupení v Brně. Rostoucí sebevědomí spotřebitelů potvrzuje oprávněnost existence spotřebitelské organizace, jakou se už dvanáctým rokem snaží být naše Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, řekl František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS, a dodal: SOS sice nemůže vstupovat do sporů spotřebitele s podnikatelem, poskytuje však rady, šíří informace formou letáků, brožur a CD, a hájí spotřebitele v situacích, kdy síly jednotlivce nestačí.

Spotřebitelská informační centra SOS působí již v deseti krajích České republiky a počet dotazů, upozornění a stížností, na které budou poradci SOS v letošním roce reagovat, zřejmě překoná podle odhadů Sdružení číslo 10 000, což je další nárůst ve srovnání s loňským rokem.

Četné podněty, s nimiž do poraden SOS spotřebitelé přicházejí, předává naše spotřebitelská organizace příslušným dozorovým orgánům, které mají možnost využít ve prospěch spotřebitelů své kompetence, připomněl F. Lobovský. Jak zdůraznil, SOS navíc hodlá v letošním roce využít ustanovení § 25 Zákona o ochraně spotřebitele, jež dává spotřebitelské organizaci možnost na základě získaných podnětů podat návrh k soudu na zahájení řízení o zdržení se protiprávního jednání ve věci ochrany práv spotřebitelů.

Služby osobních poraden SOS jsou pro klienty bezplatné, zdarma funguje také poradna na internetových stránkách SOS www.spotrebitele.info, zdůraznila Ivana PickováSOS. Jedinou placenou službou je poradenská linka SOS po telefonu, která od 1. září bude dostupná na novém telefonním čísle 900 08 08 08 se sazbou 8 Kč za minutu. Změna čísla a ceny dává nyní nově spotřebitelům možnost dovolat se na poradenskou telefonní linku ze sítí všech mobilních operátorů i veřejných automatů a pevných telefonních stanic, nejsou-li blokované pro volání na linky se zvýšeným tarifem. Operativní konzultace problému bývá podle našich poznatků velmi důležitá zejména v situacích, kdy odkladem může dojít k velmi výraznému a nevratnému porušení spotřebitelských práv, připomněla Picková.