SMS autorizační zpráva informuje klienty o ověření transakce provedené platební kartou ČSOB

ČSOB od 1. dubna 2003 dále zvyšuje bezpečnost používání svých platebních karet zavedením SMS autorizační zprávy. Na vyžádání totiž bude ČSOB držitele platební karty informovat krátkou textovou zprávou (SMS) o tom, že pro jeho platební kartu byla u banky provedena autorizace (ověření) pro úhradu zboží nebo služby. Pokud byla autorizace provedena přímo v systémech ČSOB (a nejen v centrálách společností VISA či MasterCard), odešle ČSOB na mobilní telefon držitele karty SMS autorizační zprávu obsahující datum, čas a výši autorizované částky (v případě platby v cizí měně pak její přepočet v Kč).

Tím se výrazně zvyšuje ochrana klienta před finanční škodou v důsledku ztráty, krádeže nebo zneužití platební karty. Pokud totiž klient ztratí platební kartu, aniž by to okamžitě zaznamenal, pak SMS autorizační zpráva při prvním pokusu o použití cizí osobou mu avizuje zneužití karty. Ve spojení s ČSOB Pojištěním platebních karet dostává klient v této doplňkové SMS autorizační zprávě nástroj, jenž ho chrání před finančními škodami. Pokud totiž nahlásí ztrátu karty kryté ČSOB pojištěním, je případné zneužití karty tímto pojištěním pokryto. Pojištění chrání držitele karty až 24 hodin před nahlášením ztráty nebo odcizení karty. Do pojištění lze zahrnout i poplatky za nahlášení ztráty nebo krádeže karty. SMS autorizační zprávu mohou využívat držitelé platebních karet ČSOB – Visa, Visa Electron, MasterCard a Maestro, kteří jsou uživateli služby ČSOB Linka 24.

Požádat o její aktivaci mohou prostřednictvím Call centra na bezplatném telefonním čísle 800 11 08 08, a to 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. K aktivaci služby musí klient uvést své jméno a příjmení, celé číslo platební karty (16 číslic) a číslo mobilního telefonu, na který budou SMS autorizační zprávy zasílány. Služba je aktivní do 48 hodin od podání telefonické žádosti. Ukončení služby je možné provést na základě žádosti klienta opět prostřednictvím Call centra ČSOB.

Zřízení služby je zdarma a i za její vedení klient neplatí žádný poplatek, protože se na něj vztahují poplatkové prázdniny.

Jen v některých případech klient SMS autorizační zprávu neobdrží. Jsou to zejména tyto případy:

• Autorizace transakce platební nebyla prováděna: např. při použití mechanického snímače (tzv. imprinteru, laicky řečeno „žehličky“) bez telefonického ověření obchodníkem, transakce v POS terminálu provedená obchodníkem off-line apod.
• Transakce byla autorizována mimo systémy ČSOB (zástupná autorizace).
• SMS autorizační zprávu nelze doručit (např. klient je v zahraničí a nemá aktivovaný roaming).
• ČSOB si z kapacitních důvodů vyhrazuje právo v budoucnu stanovit finanční limit, do jehož výše nebudou SMS autorizační zprávy generovány. V současné době limit není nastaven.

Milan Tománek
výkonný ředitel
Komunikace a vztahy k investorům