SmartBanka - nová služba přímého bankovnictví

Živnostenská banka začne s platností od 1. února 2006 nabízet klientům novou službu přímého bankovnictví SmartBanka postavenou na moderní technologii Java™. Stane se tak teprve druhou bankou na českém trhu nabízející tento nový trend v ovládání účtu z mobilního telefonu a jedinou bankou, která klientům nabízí všechny dostupné technologie přímého bankovnictví.

SmartBanka využívá výhod mobility GSM bankovnictví a přehlednosti, které nabízí internet. Její předností je jednoduché ovládání, vysoká míra zabezpečení, fungování v režimu on-line a možnost průběžně rozšiřovat nabízené služby, řekl Jan Smítek, produktový manažer Živnostenské banky.

U SmartBanky komunikace mezi klientem a bankou probíhá prostřednictvím mobilního telefonu pomocí datových přenosů přes internetového rozhraní. Od GSM bankovnictví se liší tím, že účet je ovládán online připojením, nikoli pomocí SMS zpráv a technologie SIM Toolkit. Bankovní aplikaci vytvoří banka, uživatel si ji stáhne do svého mobilního zařízení a prostřednictvím datového spojení poté klient komunikuje s bankou. Při každém dalším použití si uživatel aplikaci z mobilního telefonu otevře automaticky, přes internetové rozhraní se spojí s bankou, přihlásí se a může zadávat platební příkazy a využívat další doplňkové služby.

SmartBanku bude možné využívat na všech telefonech s podporou standardu Java 2.0, jako jsou například telefony Nokia, Siemens, Sony Ericsson, Motorola a další, a to bez ohledu na operátora.

Klient může s pomocí SmartBanky zjistit aktuální informace o stavu účtu, pohyby na účtech, zadávat jednorázové tuzemské korunové a konverzní úhrady včetně možnosti potvrzení příkazu e-mailem, faxem nebo SMS zprávou, spravovat trvalé korunové platební příkazy, zadávat termínované vklady, dobíjet předplacené SIM karty (Dobij GO Eurotel, Twist dobíjení T-Mobile a M-Platby Vodafone), zakládat trvalé objednávky pro automatické zasílání informací.

Zřízení SmartBanky je zdarma, poplatek za měsíční vedení je stejně jako u jiných kanálů přímého bankovnictví 30,– Kč měsíčně. V rámci kteréhokoli balíčku Osobní Menu, Business Menu a Professional Menu je zřízení i vedení SmartBanky zdarma. Vedle SmartBanky Živnostenská banka nabízí klientům služby telefonického bankovnictví TeleBanka, internetového bankovnictví NetBanka a GSM bankovnictví MiniBanka, která je k dispozici se všemi mobilními operátory.

Ivo Polišenský
Tiskový mluvčí