On-line službu komfortní vyúčtování za první měsíc využily stovky klientů

Za první měsíc od spuštění Komfortního vyúčtování využilo službu již několik stovek klientů.

Tato služba umožňuje kromě přijímání dokumentů v elektronické podobě namísto papírové a automatické generování platebních příkazů. Při placení pojistného tak už nedojde k chybě. Všechny dokumenty se navíc bezplatně archivují po dobu 18 měsíců.

ČSOB Pojišťovna jako první pojišťovna na českém trhu nabídla klientům službu Komfortní vyúčtování. Tuto službu může zdarma využívat klient ČSOB Pojišťovny, který má účet u banky ČSOB nebo Poštovní spořitelny a využívá Internetbanking. Za první měsíc od spuštění využily službu již stovky klientů. Věříme, že tento počet bude i nadále stoupat stejným tempem, říká Tomáš Pochobradský, ředitel odboru řízení procesů ČSOB Pojišťovny.

Nová služba umožňuje klientovi přijímat korespondenci zasílanou pojišťovnou (faktury, vyúčtování, předpis pojistného atd.) místo v elektronické podobě do zabezpečené e-mailové schránky, která je součástí jeho účtu v ČSOB nebo v Poštovní spořitelně a má k ní přístup prostřednictvím InternetBankingu nebo Max Internetbankingu. Odtud pak mohou klienti pohodlně zaplatit například pojistné, aniž by museli vyplňovat příkaz k úhradě. Platební příkaz se totiž automaticky vygeneruje jediným kliknutím myši a stačí jej odsouhlasit (klient má tak i nadále platbu plně pod kontrolou).

Komfortní vyúčtování je další on-line službou, kterou ČSOB Pojišťovna poskytuje. Kromě dnes již běžných možností, jako je uzavření pojištění on-line, nabízíme i možnost měnit své kontaktní údaje bez návštěvy pobočky. Kromě toho nabízíme i možnost správy a komplexního přehledu pojistných smluv přes internet a to včetně změny investiční strategie u životního pojištění, dodává Petr Kleiner, ředitel odboru přímého prodeje.

Možnost změny investiční strategie on-line se týká především Investičního životního pojištění Variace. Právě u tohoto produktu mohou klienti již od dubna:

  • Nastavit automatickou ochranu své investice. Ta umožňuje klientovi automatické přelévání jednotek klienta z méně konzervativních programů do více konzervativních programů investování a to pět let před koncem pojištění, čímž je klient chráněn proti případnému propadu trhů krátce před výplatou jeho naspořené částky.
  • Měnit alokační poměr. Klienti si určí v jakém procentuálním poměru se rozloží částka, kterou klient měsíčně nebo jednorázově platí na své pojištění mezi jednotlivé programy investování. Pomocí aplikace Účet on-line si tento poměr může měnit a to velmi pohodlně sám ze svého počítače.
  • Převádět hodnoty mezi programy investování. Což znamená, že si klient může provést přesuny finančních prostředků mezi jednotlivými programy investování. Klient má přitom dvě možnosti a to přesun buďto v korunách nebo v procentech. Může tak přesunout prostředky z některého dynamického programu do konzervativního případně garantovaného fondu nebo obráceně.

Účet online zároveň umožňuje, kromě komplexního přehledu všech pojištění klienta, provádět vybrané změny na pojistných smlouvách a změny osobních údajů na smlouvách životního pojištění. Kvůli změně adresy, e-mailového kontaktu nebo telefonu již není nutné chodit na pobočku.

Současně byl rozšířen procesní systém likvidací. Klient má tak možnost při likvidaci běžné standardní škody komunikovat v elektronické podobě. Převážná většina škod hlášených u ČSOB Pojišťovny je hlášena telefonicky (60% pojistných událostí), vysvětluje Petr Kleiner. Už při hlášení je klient dotázán, zda upřednostňuje e-mailovou komunikaci. Pokud ano, obratem obdrží e-mail s registračním číslem škody a specifikací dokladů, které ČSOB Pojišťovna potřebuje k likvidaci události. Zpráva tedy zároveň plní funkci registračního dopisu. Veškerá dokumentace a podklady chodí emailem. Navíc není nutné vystavovat tyto doklady zároveň v tištěné podobě a jejich následné zaslání klientovy poštou na uvedenou adresu. Změna způsobu komunikace zkracuje čas potřebný k vyřízení škodní události a zároveň zvyšuje pohodlí pro klienta.