Slavia pojišťovna se zařadila mezi TOP10 neživotních pojišťoven

[Tisková zpráva] Slavia pojišťovna pokračovala v prvním pololetí roku 2011 ve strmém růstu a stále patří k nejrychleji rostoucím pojišťovnám na českém trhu. V prvním pololetí se zároveň zařadila dle objemu předepsaného pojistného segmentu neživotního pojištění na devátou příčku za největší české pojišťovny.

Nejvýraznější podíl na nárůstu předepsaného pojistného měl segment pojištění motorových vozidel a zdravotní pojištění cizinců, výrazně však rostlo i průmyslové pojištění. V druhé polovině roku se bude Slavia pojišťovna soustředit zejména na zkvalitnění služeb pro stávající klienty a dosažení hranice předepsaného pojistného 1 mld. Kč při kladném hospodářském výsledku.

Již v roce 2010 se Slavia pojišťovna a.s. stala nejrychleji rostoucí neživotní pojišťovnou na českém pojistném trhu. Pojišťovna evidovala ke konci roku 2010 cca 107 000 pojistných smluv povinného ručení. V pololetí 2011 mělo u Slavia pojišťovny pojištěné své vozidlo již více než 130 tisíc řidičů. „Nabízíme extrémně levné pojištění pro všechny zodpovědné řidiče. Naší prioritou určitě není sjednávat pojištění v rizikových segmentech, jakými jsou například kamiony, autobusy a zejména řidiči se škodní minulostí. V současnosti se proto spíš než na masový nábor nových klientů soustředíme na zvyšování kvality služeb pro řidiče, kteří u nás již mají autopojištění sjednané,“ říká Radek Žďárecký, generální ředitel Slavia pojišťovny. Klienti pojišťovny mohou již nyní pocítit pozitivní změnu v podobě výrazně navýšené kapacity klientského centra i zrychlené likvidace pojistných událostí.

V oblasti podnikatelského pojištění se Slavia pojišťovna zaměřuje na pojištění nových rizik v rámci profesní odpovědnosti a pojištění odpovědnosti členů statutárních a dozorčích orgánů společností. V dubnu pojišťovna představila jako první na trhu pojištění personálních agentur. Díky schopnosti pružně reagovat získala až 60 % trhu.

Plán pro rok 2011: předepsané pojistné 1 mld. Kč

Cílem pojišťovny pro rok 2011 je překročit hranici hrubého předepsaného pojistného blížícího se  1 mld. Kč a dosáhnout kladného hospodářského výsledku. To se zatím daří, i přes značné investice do zkvalitnění služeb a rostoucí nároky na pojistné plnění, hospodařila pojišťovna v prvním pololetí 2011 s cca 10 mil. Kč ziskem.

V druhé polovině roku 2011 bude klientům nabídnuta celá řada nových či inovovaných pojistných produktů a služeb. Pojišťovna se zaměří především na pojištění motorových vozidel. Současně očekává dynamický rozvoj pojištění průmyslu, kde se daří nabízet nové produkty reagující na aktuální poptávku.

Pružně bude pojišťovna reagovat také v oblasti pojištění cizinců. Tento segment prošel na počátku letošního roku výraznými změnami spojenými s novou legislativou. Nejasnosti v nové legislativě z počátku roku omezily vydávání víz pro cizince, tudíž docházelo k výpadkům v zájmu o tento typ pojištění. V polovině roku však došlo k oživení trhu. Slavia pojišťovna je jedna z nejvýznamnějších pojišťoven na trhu pojištění pro cizince.

Radek Žďárecký, generální ředitel Slavia pojišťovny:

•    Jak hodnotíte situaci na trhu neživotního pojištění?

Pojistný trh se celosvětově nachází v obtížné situaci. Do cen pojištění se stále více promítá také zvyšující se cena zajištění, což je způsobeno zejména některými přírodními katastrofami, které postupně nabyly globálního rozměru. Jde například o nedávné zemětřesení v Japonsku či přírodní katastrofy v USA. Také v ČR v posledních letech nepřetržitě rostou náklady na pojistná plnění i samotná frekvence škod. Ve všech segmentech je proto pro pojišťovnu nezbytně nutné pečlivě sledovat pojistný průběh svých klientů a ten důsledně zohledňovat při stanovování výše pojistného.

•    Rozlišují podle Vás české pojišťovny mezi dobrými a špatnými klienty?

Český klient je velmi orientovaný na cenu a tomu pojišťovny přizpůsobují své chování. Například v segmentu pojištění vozidel byla v minulosti nastavena určitá pravidla pro uplatňování bonusů či malusů. Ve snaze získat klienty a tržní podíl za každou cenu, však řada institucí tato pravidla nedodržuje. Samotný malus je uplatňován jen výjimečně, přitom řidič, který opakovaně havaruje, je pro pojišťovnu i veřejnost a ty spolehlivé řidiče velkou hrozbou. Neměl by proto mít jistotu, že se jeho pojistné v případě opakovaně způsobených škod zvýší maximálně na ceníkovou cenu (bude mu pouze odebrán celý bonus). Slavia pojišťovna se profiluje jako extrémně levná pro všechny zodpovědné řidiče. Abychom toto mohli dodržet, musíme si velmi pečlivě vybírat řidiče, které pojistíme. Důsledně proto prostřednictvím výše bonusu sledujeme škodný průběh každého, kdo se u nás chce nechat pojistit. Piráta silnic u nás nepojistíme nebo mu nabídneme tak vysoké pojistné, že raději zkusí štěstí u jiné pojišťovny. Uvědomujeme si, že dobrý řidič vždy doplácí na chyby toho špatného. Nikdy proto nebudeme nejlevnější pojišťovnou pro všechny, avšak jsme “lidovou” pojišťovnou pro ty, kteří k životu přistupují zodpovědně a pojištění nezneužívají, vnímají ho opravdu jako POJIŠTĚNÍ, tedy pomoc při nějaké výjimečné, náhodné události.

•    Slavia pojišťovna nabízí některé originální či méně obvyklé pojistné produkty, který z těchto netradičních produktů vnímáte jako nejzajímavější/ne­júspěšnější?

V dubnu letošního roku Slavia pojišťovna jako první zareagovala na požadavek pojistného trhu a nabídla pojištění personálních agentur. Díky tomu získala až 60 % trhu s tímto pojištěním. Dalším méně obvyklým pojištěním je pojištění cizinců. Pojištění nabízí pouze několik pojišťoven v ČR a my zde patříme mezi hlavní „hráče“. Dříve často diskutovaným pojištěním bylo pojištění dopravních pokut Kryštof. To sjednáváme jako jediní na českém trhu a ukazuje se, že i tento originální produkt si zde našel své příznivce a zájem o něj roste.

•    Jaká tři nejdůležitější „nej“ musí splňovat malá pojišťovna, aby se probila mezi desítku nejúspěšnějších pojišťoven na českém trhu?

1.    Flexibilita

2.    Zajímavé produkty a služby

3.    Osobní přístup

•     V čem se Slavia pojišťovně podařilo se natolik odlišit od ostatních menších, ale také od velkých hráčů?

Náš přístup k potřebám klientů se od největších pojišťoven liší. Stále se soustředíme také na menší cílové skupiny. Ve všech segmentech od nás klienti mohou dostat „standardní“ avšak kvalitní a cenově dostupné služby. Kromě toho dokážeme velmi pružně reagovat na situaci na pojistném trhu a díky tomu umíme efektivně oslovit i skupiny klientů se specifickými požadavky. Oproti malým pojišťovnám disponujeme širokou obchodní sítí i místy, kde klient dostane potřebný servis.