Skupina Raiffeisen má v regionu již přes 10 milionů klientů

K nárůstu počtu zákazníků přispívá zaměření na další růst pobočkové sítě a na půjčky drobným klientům. V průměru skupina Raiffeisen ve střední a východní Evropě získává 110 tisíc nových klientů měsíčně.

Skupina Raiffeisen Internantional Bank-Holding AG dosáhla hranice 10 milionů zákazníků ve střední a východní Evropě. Ke konci února skupina obsluhovala 10,01 milionu lidí, z nichž 99 procent jsou drobní klienti. Tyto údaje ještě nezahrnují ruskou Impexbank, kterou Raiffeisen International koupila v únoru. Oproti konci roku 2004 se tak počet klientů zdvojnásobil, přispěla k tomu i akvizice ukrajinské Bank Aval z 3,4 miliony zákazníků.

Měsíčně tak skupina získává v průměru 110.000 nových klientů. „Tento fakt je jasným znakem důvěry ve značku Raiffeisen,“ komentoval nárůsty generální ředitel Raiffeisen International Herbert Stepic. „Silný růst klientské základny je důsledkem našeho zaměření na budování poboček a spotřebitelské financování,“ dodal s tím, že cílem je i nadále růst rychleji než trh.

Raiffeisen International zahájila expanzi v retailovém bankovnictví v roce 1999 a poté silně rostla. Na konci roku 2002 již obsluhovala 1,9 milionu lidí a o rok později 3,2 milionu. Mezi roky 2002 a 2005 dosáhl roční růst počtu klientů 72 procent.

Trh ve střední a východní Evropě přitom představuje silný růstový potenciál. Hlavním motorem růstu by měly být úvěry drobným klientům. Půjčky domácnostem tvoří v jednotlivých zemích regionu od 3,8 do 12,4 procenta HDP oproti více než 50 procentům HDP v Eurozóně.

Tomáš Kofroň
Raiffeisenbank a.s.