SIPO České pošty - nejvýhodnější způsob pro pravidelné platby

Česká pošta připravila na začátek měsíce dubna rozsáhlou reklamní akci, jejímž cílem je podpořit znalost produktu SIPO a upozornit na jeho výhodnost. Kampaň bude zahájena inzercí a televizními spoty upozorňující na direct mail, který v pondělí 4.4. 2005 obdrží více než 4 200 000 domácností, jež jsou uživateli SIPO.

SIPO (Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva) je finanční službou, kterou Česká pošta poskytuje na základě smlouvy, pro partnerské organizace. Jedná se o měsíční inkaso pravidelně se opakujících plateb obyvatelstva. Slouží například k úhradě nájemného, plateb za dodávky elektrické energie, plynu, vody, odvoz komunálního odpadu. Dále pak k hrazení poplatků za používání rozhlasových a televizních přijímačů, telekomunikačních poplatků a předplatného tisku. Do plateb SIPO lze zahrnout i některé další platby jako poplatky za kabelovou televizi, nebo třeba leasing, stavební spoření a pojištění.

V současnosti, kdy bankovní ústavy neustále zvyšují poplatky za své služby, nabízí SIPO velmi výhodnou možnost pravidelných plateb – místo toho, aby zákazník platil bance, za to, že pošle jeho peníze – zaplatí dodavatel za to, že je od klienta České pošty dostane. Zákazníci České pošty tak ušetří až několik set korun ročně na poplatcích, uvedl obchodní náměstek České pošty Pavel Wenisch.

Pokud uživatel SIPO své platby poukazuje České poště převodem z účtu, neplatí ČP nic. Pokud je hradí v hotovosti, na přepážce ČP, zaplatí 8 Kč za zpracování složenky bez ohledu na výši platby a počet úhrad, doplňuje Pavel Weinisch.

Česká pošta informuje své zákazníky o několika možnostech, jak změnit způsob úhrady z bankovních převodů na SIPO. Lze to učinit telefonicky, kdy se klient spojí s příslušnou společností a oznámí ji, že bude využívat pro zasílání plateb SIPO. Česká pošta připravila telefonní linku 844 600 700, na které operátoři vyplní žádosti o změnu podle zadání klienta, kterou obdrží domů a poté ji pouze podepíše a odešle. Další možností je vyplnění žádosti bez asistence a poslední možností je osobní návštěva ve společnosti, které poskytuje příslušné služby.

Státní podnik Česká pošta provozuje 3400 poboček a zaměstnává přibližně 39 000 lidí a je tak druhým největším zaměstnavatelem v České republice.