SIPO České pošty – nejlevnější způsob pravidelných plateb

Česká pošta připravila další rozsáhlou reklamní akci, jejímž cílem je navázat na loňskou úspěšnou kampaň, podpořit znalost produktu SIPO a upozornit na jeho výhodnost především mladší generaci.

Kampaň bude rozdělena na několik částí a bude zahrnovat televizní spoty, tiskovou inzerci, webové bannery a speciální internetovou hru. Domácnosti, které již mají SIPO, budou informovány na pravidelných výpisech SIPO. SIPO v České republice užívá více než 4 200 000 domácností. Od října loňského roku je možné získat SIPO na každé poště v České republice.

SIPO (Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva) je finanční službou, kterou Česká pošta poskytuje na základě smlouvy pro partnerské organizace. Jedná se o měsíční (případně čtvrtletní) inkaso pravidelně se opakujících plateb obyvatelstva. Slouží například k úhradě nájemného, plateb za dodávky elektrické energie, plynu, vody, odvoz komunálního odpadu. Dále pak k hrazení poplatků za používání rozhlasových a televizních přijímačů, telekomunikačních poplatků a předplatného tisku. Do plateb SIPO lze zahrnout i některé další platby jako poplatky za kabelovou televizi nebo třeba leasing, stavební spoření a pojištění.

„Loňská kampaň přinesla České poště výrazný nárůst nových uživatelů SIPO a nastartovala jeho častější využívání stávajícími držiteli. Počet plateb v lednu 2006 narostl o 391 679 na 14 135 556 ve srovnání s lednem 2005. Lidé si jednoduše mohli spočítat, že přesunem plateb z bankovních institucí na SIPO ušetří až několik set korun ročně v závislosti na počtu plateb. Místo toho, aby zákazník platil bance za to, že pošle jeho peníze – zaplatí dodavatel za to, že je od klienta České pošty dostane.,“ uvedl obchodní náměstek České pošty Pavel Wenisch.

„Chtěli bychom oslovit také mladší generaci, která si pořizuje první bydlení a platební nástroj SIPO příliš nezná. Těm je také určena internetová hra, která zábavnou formou ukazuje výhodnost SIPO v porovnání s ostatními platebními nástroji. Od března funguje nová grafická podoba webových stránek www.sipo.cz, kde se mohou seznámit se všemi informacemi nutnými k převodu plateb na SIPO.,“ doplňuje Pavel Wenisch.

Česká pošta informuje své zákazníky o několika možnostech, jak změnit způsob úhrady z bankovních převodů na SIPO. Lze to učinit telefonicky, kdy se klient spojí s příslušnou společností a oznámí jí, že bude využívat pro zasílání plateb SIPO. Česká pošta provozuje telefonní linku 844 600 700, na které operátoři vyplní žádosti o změnu podle zadání klienta, kterou obdrží domů, a poté ji pouze podepíše a odešle. Další možností je vyplnění žádosti bez asistence a poslední možností je osobní návštěva ve společnosti, která poskytuje příslušné služby. Pokud uživatel SIPO své platby poukazuje České poště převodem z účtu, neplatí ČP nic. Pokud je hradí v hotovosti, na přepážce ČP, zaplatí 8 Kč za zpracování složenky bez ohledu na výši platby a počet úhrad.

Státní podnik Česká pošta provozuje 3400 poboček a zaměstnává přibližně 39 000 lidí a je tak druhým největším zaměstnavatelem v České republice.