Sdružení SOLUS opět zjednodušilo spotřebitelům cestu k informacím, které o nich vede

[Tisková zpráva] Sdružení SOLUS vyslyšelo přání spotřebitelů a zprovoznilo na svých webových stránkách www.solus.cz online formulář, přes který je možné zažádat o SIN a do tří pracovních dní tak využít službu SMS výpis.

Sdružení SOLUS od února tohoto roku umožňuje spotřebitelům prostřednictvím služby SMS výpis snadno a rychle získat informaci o jejich aktuálních závazcích po splatnosti evidovaných sdružením SOLUS. Tyto informace mohou mít vliv na poskytnutí hypotéky, úvěru, leasingu či jiné služby u členských společností sdružení SOLUS. Nutnou podmínkou pro využívání služby SMS výpis je získání unikátního kódu „SIN“ (Solus Identification Number), který slouží k jednoznačné identifikaci spotřebitele. 

Nově mají občané možnost žádat o SIN prostřednictvím online formuláře na https://www.so­lus.cz/zadost-o-sin.php. „Tímto krokem se opět zjednodušila cesta pro spotřebitele, jak se dostat k informacím, které jsou o nich vedeny sdružením SOLUS. Spotřebitelům nyní stačí pro získání SIN vyplnit na internetu online formulář. Nejpozději druhý pracovní den jim je odeslán na zvolenou adresu na dobírku a do vlastních rukou dopis obsahující SIN a návod k použití služby“, uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.

Díky službě SMS výpis si spotřebitel může opakovaně ověřit, jaké informace jsou o něm vedeny, a to kdykoli a z jakéhokoli místa v ČR. Odpověď obdrží do jedné minuty. SMS výpis je vhodným nástrojem, jak také zjistit, zda již byla provedena aktualizace úhrady dluhu po splatnosti.

Sdružení SOLUS aktuálně zvažuje možnosti dalšího vylepšení služby, a to formou rychlejší distribuce SIN. „Naším cílem je najít bezpečný způsob, jak doručit spotřebitelům jejich unikátní SIN, a to v co možná nejkratším čase“, doplnil Jan Stopka.

Alternativní způsoby získávání výpisů z Registru fyzických osob zůstávají i nadále zachovány („žádost o papírový výpis z registru“ i „papírová žádost o vygenerování SIN“).