Sdružení SOLUS má již 34 členů

[Tisková zpráva] Sdružení SOLUS se rozrostlo o další čtyři členy z finančního sektoru. stavební spořitelna a.s.

Sdružení SOLUS má aktuálně 34 členů, z toho 17 nebankovních finančních společností, 8 bank, 3 stavební spořitelny, 4 mobilní operátory, 1 energetickou společnost a 1 velkoobchodní řetězec. Členy SOLUSu je tedy kromě všech mobilních operátorů i 7 z 8 nejvýz­namnějších bank na českém trhu („chybí“ tak pouze Česká spořitelna, a.s.). Novými členy sdružení SOLUS se staly společnosti ALD Automotive s.r.o., skupina GE Money a Raiffeisen stavební spořitelna a.s.

Další subjekty o vstupu do sdružení SOLUS uvažují. „Jsem osobně velmi rád, že také další společnosti se, v zájmu odpovědného úvěrování, stávají členy sdružení SOLUS a tím přispívají ke zvýšené ochraně klientů před jejich dalším neuváženým zadlužováním v okamžiku, kdy mají problémy se splácením svých aktuálních závazků“, komentoval Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.

Dlouhodobé statistiky sdružení SOLUS potvrzují skutečnost, že členství ve sdružení je pro jeho členy významné také v oblasti prevence. V případě, že má klient svůj dluh po splatnosti u jednoho člena a toto si „ověří“ u jiného člena (v rámci žádosti o novou službu, která je s ohledem na negativní platební historii klienta neúspěšná), tak pouze 1 z 10 těchto klientů pokračuje ve své snaze o novou službu u dalšího člena sdružení. 9 klientů z 10 však buď nepokračuje ve své snaze dále se zadlužit, nebo tak činí mimo členskou základnu sdružení. 

V současné době tak funguje efekt členství ve sdružení SOLUS velmi preventivně, protože klienti s aktuálními dluhy po splatnosti, případně klienti s podvodnými úmysly, svojí aktivitu zaměří mimo členskou základnu sdružení SOLUS. „Osobně apeluji na tyto klienty, aby se dále nezadlužovali a nejdříve vyřešili své závazky po splatnosti, aby se nedostali ještě do vážnějších problémů, které mohou skončit například exekucí nebo osobním bankrotem. Stejně tak apeluji na společnosti, které mají zájem o tzv. odpovědné úvěrování a nemají problém s dodržováním Etického kodexu sdružení SOLUS a s plněním dalších podmínek, aby se staly členy sdružení SOLUS. Je v zájmu všech, aby dobří klienti nemuseli hradit v ceně využívané služby náklady spojené s nesplácením služby ze strany delikventních klientů,“ doplnil Jan Stopka.