Sdružení CPA zahájilo projekt bezplatných konzultací komunikace s médii pro malé a střední firmy, jejich zaměstnance a OSVČ

Sdružení CPA zahájilo projekt bezplatných konzultací komunikace s médii, který by měl malým a středním podnikatelům, jejich zaměstnancům a živnostníkům pomoci pochopit, jak mohou média využít k propagaci své firmy a jak správně komunikovat s novináři.

Sdružení bude projekt realizovat v následujících 21 měsících ve své kanceláři v centru Prahy. Zástupci firem a OSVČ, kteří splňují podmínku, že jsou z Prahy, podle norem EU jsou malými a středními firmami a nemají vyčerpanou tzv. podporu de minimis, se mohou ode dneška přihlásit ke konzultacím na webové stránce projektu www.sdruzeni-cpa.cz/prmsp. Konzultace jsou poskytovány zcela zdarma.

„Práce s médii je pro firmy v takzvaných starých členských zemích EU zcela běžnou součástí jejich propagace ale i zabránění případnému poškození svého dobrého jména v krizové situaci. Je to prostě jeden ze způsobů, jak na sebe upozornit, a to navíc zcela zdarma a s vynaložením relativně málo nákladného úsilí,“ uvedl ředitel sdružení CPA Brady Clough.

Během konzultace by měl každý účastník získat základní informace o tom, jak napsat tiskovou zprávu, jak se připravit na rozhovor s novinářem, kdy a jak uspořádat tiskovou konferenci, jak rozpoznat některé novinářské triky či jak se obléci pro vystoupení před kamerou. V rámci konzultace také každý účastník obdrží manuál s radami, jak před médii vystupovat a jak připravovat pro média informace o své podnikatelské činnosti.

„Nejde nám o to, aby se po absolvování konzultace stal z jejího účastníka expert na média. Na to ostatně ani není v daném čase dost prostoru. Chceme hlavně aby podnikatelé či živnostníci poznali jak může pomoci kontakt s médii v jejich podnikání a jaké možnosti se nabízejí. Chceme jim také vysvětlit, že novináři pouze dělají svojí práci a proto je dobré jim jí usnadňovat a nikoliv komplikovat. Základní komunikaci zvládnou drobní podnikatelé či malé a střední firmy samy, na složitější případy si pak mohou najmout specializovanou agenturu,“ dodal Brady Clough.

Sdružení CPA realizuje projekt s rozpočtem cca 3,3 milionu korun z dotace Národního vzdělávacího fondu s využitím zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky v rámci grantového schématu „Konkurenceschop­nost“, části opatření 4.1 Jednotného programového dokumentu pro cíl 3 regionu NUTS II Praha. Projekt sdružení realizuje s partnerskou organizací, renomovanou PR agenturou Knight & Svoboda Public Affairs. Občanské sdružení CPA je nezisková organizace, která se dlouhodobě věnuje zejména informačním a vzdělávacím projektům, souvisejícím se vstupem České republiky do Evropské unie.