SAS dosáhl v roce 2005 rekordního obratu 1,68 miliardy USD

- Po uvedení nové platformy SAS® Enterprise Intelligence Platform na trh vzrostla poptávka po SAS řešení a obrat společnosti SAS se zvýšil o 10% -

CARY, N.C. (27. březen 2006) – v roce 2006, kdy SAS oslavuje 30 let od svého založení mohla společnost oznámit, že rostoucí poptávka po nové platformě SAS® Enterprise Intelligence Platform a specifických řešeních pro individuální odvětví, vedla k rekordnímu prodeji v roce 2005. Celkový obrat vzrostl o 10%, z $1,53 miliardy na $1,68 miliardy, což znamená, že obrat a zisk společnosti SAS roste nepřetržitě už 29 let.

„Naši zákazníci se spoléhají na SAS®9 Enterprise Intelligence Platform, protože zvyšuje jejich zisky a přispívá ke spokojenosti jejich klientů,” říká Dr. Jim Goodnight, prezident společnosti SAS. „S historicky nejvyšší poptávkou po SAS technologiích, řešeních a odvětvových analýzách jsme dosáhli nejlepší možné pozice na trhu.”

Přehled obratu

Z hlediska odvětví jsou na prvním místě řešení pro bankovní sektor s nárůstem o 10% a představující 28% zisku v oblasti specifických odvětvových řešení. Na dalších místech jsou maloobchod s 20%, vzdělávání s 16%, pojišťovnictví s 12% a veřejný sektor s 11%. V oblasti horizontálních mezi-odvětvových řešeních vzrostl celkový prodej oproti roku 2004 o 24%, a to díky růstu v oblastech komplexního řízení výkonnosti organizace, řízení rizik, automatizace marketingu, řešení pro řízení lidských zdrojů a správu a řízení IT.

Celkový obrat společnosti SAS je vyvážený: 46% pochází z amerického kontinentu, 44% z Evropy, Blízkého Východu a Afriky (EMEA region) a 10% z Asie a Oceánie.

Americký kontinent zaznamenal růst o 9%, přičemž 7% růstu bylo na trhu USA a 17% v Kanadě. Latinská Amerika a Karibik vzrostly o 42% a největší 86% nárůst patří Mexiku a 22% Brazílii. Růst obratu o 11% v EMEA reprezentuje i průměrný růst obratu SASu v České republice za rok 2005.

Orientace na zákazníka

„Už dlouhodobě dobré postavení společnosti SAS svědčí o našich pevných vztazích se zákazníky,” říká Jim Goodnight. „Zachováváme si tuto loajálnost tím, že se orientujeme na zákazníka a investujeme ročně 24 % našich zisků do výzkumu a vývoje.”

Mezi nové zákazníky společnosti SAS, kteří si licencovali software v roku 2005, patří například.: Aeon Credit Service Co. Ltd., Barclays Bank PLC, BASF S.A., BMW of North America LLC, CitiFinancial International, Colombia Telecomunicaciones S.A., Daiichi, France Telecom, Hasselt University, Hema Quebec, Office Depot International B.V., Redcats USA, Samsung Life Insurance, Teléfonica, Too Inc, China Trust Commercial Bank, Miami University of Ohio, a Verizon Communication­s, Inc..

„Rok 2005 znamenal výrazný nárůst prodejů v oblasti business aplikací jako jsou aplikace pro řízení a finanční management, sestávající s konsolidace, budgetingu, plánování či řízení rizik, včetně regulatory reportingu a detekce podvodů,“ říká Petr Zavoral, country manager SAS Česká republika. V roce 2005 si celosvětově více jak 3 400 stávajících zákazníků, kteří již poznali hodnotu investic do SAS řešení, licencovalo další nový SAS software, kterým si rozšířili svojí existující technologickou základnu nebo implementované SAS řešení. Nový globální program společnosti nazvaný „Business Intelligence Competency Center“ pomůže zákazníkům vytěžit maximum z jejich investic do business intelligence (BI) řešení vybudováním kompaktní strategie (další informace k tomuto tématu najdete na http://www.sas.com/…lt/bicc.html).

Pozice společnosti SAS na trhu v oblasti business intelligence (BI)

V několik zprávách od významných analytických společností z IT oblasti, je SAS v roce 2005 přiznána vedoucí pozice. Konkrétně se jedná například o společnosti Gartner, Inc., která uvádí, že SAS je na vedoucí pozici ve známém Gartner kvadrantu lídrů, v tzv. „Magickém kvadrantu pro business intelligence platformy, 1Q 06“. Lídry tohoto kvadrantu jsou, podle společnosti Gartner, ti dodavatelé, kteří nabízejí potřebný rozsah (šíři a hloubku) možností a schopností BI platformy a to v celopodnikovém rozsahu a podporující rozsáhlé BI strategie1. SAS se podobně, na vedoucí pozici, umístil i v dalším Gartner kvadrantu lídrů, v tzv. „Magickém kvadrantu pro Basel II Risk Management Application Software”2 . SAS byl zařazený mezi BI lídry v časopise CIO Insight’s 2005 v an­ketě „Vendor Value Survey“, v které 884 IT řiditelů určovalo TOP prodejce a poskytovatele v oblasti IT co do kvality a spolehlivosti (více informací k tomuto tématu najdete na www.sas.com/…/awards.html).

Trendy a vyhlídky na rok 2006

„SAS opět očekává silný a nepřetržitý růst. Zejména v zemích BRIC (Brazílie, Rusko, Indie a Čína), kde stále více organizací konečně začíná přecházet na rozhodování založeném na kvalitních a komplexních informacích,” říká Jim Goodnight.

BI pro mnoho zákazníků v současnosti představuje trend, který směřuje ke standardizaci BI, což vyžaduje jednoznačně silnou, důslednou a komplexní platformu, kterou nabízí pouze SAS®9 Enterprise Intelligence Platform. Tato platforma je vytvořená ze čtyř důležitých komponent – SAS Data Integration, SAS Intelligence Storage, SAS Analytic Intelligence a SAS Business Intelligence. SAS se bude i nadále v roce 2006 zaměřovat na pomoc svým zákazníkům při zavádění a slaďování organizačních postupů s regulačními opatřeními (jako Basel II a nyní hlavně Solvency II).

„Tato problematika zůstává stále aktuální i pro rok 2006,” říká Jim Goodnight. „Rychlost, jakou chtějí mít organizace vyřešeny tyto problémy, neustále roste. Tlak na inovace a schopnost reagovat na rychle se měnící sílu trhu stále roste. Zde se plně uplatňují naše business a odvětvová řešení, které budou velkou pomocí při každé modernizaci a budou využívat to nejlepší, co je k dispozici, při budovaní skutečné inteligentní strategie.”

Gartner Research. “Magic Quadrant for Business Intelligence Platforms, 1Q06” by Kurt Schlegel, Bill Hostmann, Andreas Bitterer, Betsy Burton. January 9, 2006. 2 Gartner Research “Magic Quadrant for Basel II Risk Management Application Software, 2005” by David Furlonger and Douglas McKibben. September 16, 2005.