Česká spořitelna rozšiřuje služby a funkčnosti v SERVIS 24 a BUSINESS 24

V neděli 19. dubna 2009 se internetové bankovnictví České spořitelny pochlubí novými funkčnostmi. Klienti tak budou mít nově možnost zvolit si pro přihlašování do služby SERVIS 24 Internetbanking a BUSINESS 24 tzv. přihlašovací SMS zprávy. Další novinkou je možnost nastavit si na míru informační servis z banky a objednat si čipové karty pro Klientský certifikát poštou. Uživatelé služby SERVIS 24 si mohou nově sjednat přes internetové bankovnictví i předschválenou Chytrou kartu České spořitelny.

Vedle rozvoje služby SERVIS 24 a BUSINESS 24 zároveň banka ohlásila pro letošní rok reorganizaci v IT, která se dotkne i fyzického přemisťování některých komponent do prostor vybavených podle nejmodernějších bezpečnostních i IT požadavků. To vše si při velikosti a robustnosti IT systému České spořitelny vyžádá větší počet odstávek než v loňském roce. Klientů by se však neměly tyto odstávky ve větší míře dotknout, protože se uskuteční v období, kdy je využití služby minimální. O plánovaných odstávkách bude Česká spořitelna své klienty s předstihem informovat na svých stránkách www.csas.cz, www.servis24.cz, www.business24.cz a také v pobočkách na info stojanech.

Novinky v internetovém bankovnictví České spořitelny:

  • Volitelná přihlašovací SMS: Pro přihlášení do služby SERVIS 24 a BUSINESS 24 pomocí SMS zprávy klient nejprve zadá své klientské číslo a heslo a poté na svůj mobilní telefon obdrží formou SMS jedinečný kód, kterým přihlášení do aplikace potvrdí. Klient si přihlašovací SMS zprávy nastaví buď v pobočce nebo přímo v internetovém bankovnictví (po zadání bezpečnostního kódu). Zaslání přihlašovací SMS zprávy je zpoplatněno 1,50 Kč.
  • Informační servis: Česká spořitelna posílá klientům do služby SERVIS 24 a BUSINESS 24 zprávy, ve kterých předává provozní, obecná bankovní či obchodní sdělení. Novinkou od 19. dubna 2009 je možnost označit okruhy zpráv banky, které si klient nepřeje dostávat. Ve zprávách banky se klient dozví také o plánovaných odstávkách internetového bankovnictví – tyto zprávy ale vzhledem k jejich důležitosti vypnout nelze.
  • Chytrá karta přes SERVIS 24: Přímo v internetovém bankovnictví je možné bez návštěvy pobočky sjednat Chytrou kartu České spořitelny. Smlouvu si klient stáhne v internetovém bankovnictví a kartu dostane poštou. Nabídku předschválených úvěrových produktů zasílá Česká spořitelna těm klientům, jejichž finanční historii zná a je tedy schopna spočítat výši úvěrového limitu.
  • Klientský certifikát: Uživatelé služby SERVIS 24 a BUSINESS 24, kteří využívají vyšší typ zabezpečení, tzn. čipovou kartu a na ní nahraný Klientský certifikát, uvidí na úvodní obrazovce internetového bankovnictví 60 dní před vypršením platnosti čipové karty informaci o blížícím se datu expirace karty. Klient si nově sám určí, zda si čipovou kartu vyzvedne osobně v pobočce nebo si ji nechá poslat poštou. Čipová karta je platná až po té, co si na ni klient sám nahraje Klientský certifikát. Možnost získat kartu poštou nabízí Česká spořitelna od 19. dubna 2009 jako jediná banka na trhu.

Přímé bankovnictví České spořitelny (SERVIS 24 Internetbanking, Telebanking, GSM banking, BUSINESS 24, aj.) využívá 1,2 mil. klientů, což je největší počet uživatelů na českém trhu. V roce 2008 klienti provedli více než tři čtvrtiny všech zadaných jednorázových platebních příkazů České spořitelny právě prostřednictvím přímého bankovnictví.