Rozhovor s Nigelem Foxem, vedoucím představitelem australské divize Sales Finance v GE Consumer Finance

Praha
14. května 2003

Jaké jsou vývojové trendy australského trhu splátkového prodeje? Kam se podle vašeho očekávání dostane australský trh za tři roky?

V Austrálii se úvěrové produkty využívají ve velké míře a u mnoha zákazníků se neustále posiluje očekávání, že prostřednictvím těchto produktů uskuteční rozsáhlejší nákupy. Účelem mé nedávné návštěvy evropských zemí a Spojených států bylo podělit se o nejlepší praxi z Austrálie a přispět u nás k lepšímu využití aktivit, které probíhají v Evropě a USA. Naše strategie a aktivity jsou do značné míry sjednoceny. Jedna věc, která mě však v České republice více zaujala, je poskytování pojištění k úvěrovým produktům. Na tento produkt bych se chtěl ještě více zaměřit.

Musíme nadále naslouchat svým zákazníkům a obchodním partnerům a své produkty přizpůsobovat jejich potřebám. Momentálně je cítit tlak ze všech stran – konkurence, obchodních míst, zákazníků atd. Proto je potřeba, abychom byli dostatečně pružní při plnění jejich potřeb.

Všiml jste si při své návštěvě ČR nebo Evropy nějakého zásadního rozdílu mezi evropským a australským trhem splátkového prodeje?

Cesta mi ukázala, že naše trhy jsou velmi podobné. Požadavky zákazníků a obchodních míst na kvalitu jsou podobné, stejně tak jako produkty a služby. Navíc naši obchodní partneři neustále sledují evropský a americký trh ve snaze poučit se o čemkoli, co by bylo možno uplatnit na australském trhu.

Největší rozdíl, jehož jsem si všiml, bylo, že bezúročné finanční produkty nejsou v Evropě tak rozšířené jako v Austrálii. Evropský trh se více zaměřuje na dlouhodobější úročené produkty, které jsou zákazníkům nabízeny na základě cenové dostupnosti.

S jakými produkty v Austrálii pracujete? Můžete popsat princip jejich poskytování?

Divize Sales Finance GE Consumer Finance nabízí zákazníkům časově omezený zvýhodněný nákupní kredit v maloobchodní síti ve více než 12 tisíc prodejnách po celé Austrálii. Financování probíhá prostřednictvím produktů Buyer’s Edge a Credit Line (karty fungující na podobném principu jako O.K. karta).

Tyto produkty dávají klientům možnost nákupu velkých položek za rozšířených podmínek a bez úroku. Takže karty jsou skvělou volbou pro větší nákupy. Obě karty lze také použít jako standardní kreditní kartu u obchodních míst, které tyto karty akceptují, nebo pro výběr hotovosti z více než 13 tisíc bankomatů v celé Austrálii. Zákazníci mohou nakupovat nebo vybírat hotovost tak často, jak chtějí, až do výše dostupného kreditního limitu.
Zákazníci mají několik možností, jak získat detailní informace o produktech. K dispozici je bezplatná telefonní linka nebo webové stránky www.buyersedge.com.au a www.agc.com.au.

Jaké výhody nabízíte svým maloobchodním prodejcům?

Karty Buyer’s Edge a CreditLine jsou moderní produkty pro úvěrové financování prodeje, které obchodním partnerům nabízejí řadu propagačních nabídek. Ty jsou navrženy tak, aby zákazníky povzbuzovaly k nákupům, rozšiřovaly klientelu (v současnosti je přes 2 miliony držitelů karet), nabízely rychlý a jednoduchý systém on-line schvalování transakcí. V neposlední řadě je naším cílem nabídnout zajímavé a lákavé materiály pro prodejní místa, které přispívají k propagaci jednotlivých možností financování prodeje.

*******

Nigel Fox je vedoucím představitelem divize Sales Finance v GE Consumer Finance, která má sídlo v australském Sydney. N. Fox má na starosti tři největší obchodní partnery.Zodpovídá za rozvoj nových příležitostí pro podnikání a pomáhá při uplatňování různých podnikatelských strategií divize Sales Finance. Nigel Fox je ve společnosti General Electric přes dva a půl roku. Předtím pracoval devět let v Austrálii pro společnost, kterou posléze General Electric koupil. Je ženatý a má dvě děti.